logo

Telefonul de încredere de la Primăria Chişinău a înregistrat primul apel


https://www.ipn.md/ro/telefonul-de-incredere-de-la-primaria-chisinau-a-inregistrat-primul-apel-7967_961176.html

La telefonul de încredere a Primăriei Chişinău, inaugurat recent de administraţia capitalei, a fost înregistrat primul apel telefonic. Acesta, însă, nu se referă la semnalarea unui caz de corupţie din partea funcţionarilor, spune şefa Direcţiei Administraţie Publică Locală (DAPL), Ludmila Burlaca. Un cetăţean a sunat, luni, 11 septembrie, pentru a clarifica situaţia privind iarmaroacele din sectoarele capitalei, unde sunt comercializate produse alimentare. Primăria Chişinăului a lansat o linie telefonică de încredere, la indicaţia Guvernului, pentru a asigura legătura directă cu cetăţenii, a preveni şi a combate corupţia în instituţiile municipale. Potrivit Ludmilei Burlaca, un asemenea telefon de încredere a existat anterior în Primărie, dar nici o persoană nu a sesizat autorităţile locale despre tentative de corupţie din partea funcţionarilor. La telefonul 22-55-29 poate suna orice chişinăuian pentru a semnala orice cazuri inadecvate de comportament abuziv, de tratament brutal şi indiferenţă din partea acestora. Potrivit şefei DAPL, Primăria speră că vor fi recepţionate nu numai apeluri ce ţin de probleme locativ-comunale, aşa cum s-a întâmplat anterior, dar şi apeluri care îi vor ajuta pe cetăţeni să-şi recapete încrederea în funcţionarul public. Telefonul de încredere 22-55-29 funcţionează zilnic între orele 8.00 – 17.00. Cetăţenii care sună nu sunt obligaţi să se prezinte. Apelurile sunt notate într-un registru special. În cazul sesizării unor tentative de corupere sau mituire din partea funcţionarilor, prima persoană care urmează a fi informată despre acest lucru va fi consilierul primarului general pentru problemele organizării şi coordonării muncii de combatere a criminalităţii. Acesta, la rândul său, urmează să-l informeze pe primarul general şi organele de resort pentru a cerceta cazul.