Solicitanții vor putea obține unele aprobări ale BNM în formă electronică. Comitetul executiv al BNM a aprobat modificări la Regulamentul cu privire la deținerile în capitalul social al băncii și Regulamentul cu privire la cerințele față de membrii organului de conducere al băncii, al societății financiare holding sau holding mixte, conducătorii sucursalei unei bănci din alt stat, persoanele care dețin funcții-cheie și față de lichidatorul băncii în proces de lichidare.
Potrivit unui comunicat de presă al BNM, citat de IPN, aceste modificări vizează modalitatea de obținere a aprobărilor BNM pentru achiziționarea acțiunilor unei bănci sau pentru numirea de către bancă a membrilor organului de conducere al băncii, a conducătorilor sucursalei băncii din alt stat și a persoanelor care dețin funcții-cheie. Astfel, aprobările respective pot fi obținute nu doar pe suport de hârtie, dar și în formă electronică, prin intermediul portalului web al Sistemului informatic al BNM.
Depunerea documentelor necesare pentru obținerea acestor aprobări în formă electronică este posibilă în cazul deținerii de către solicitant a certificatului cheii publice. Pentru a obține dreptul de a depune cererea, documentele și informațiile necesare, solicitantul sau persoana autorizată urmează să se înregistreze prin intermediul portalului web al BNM în calitate de utilizator.
Potrivit BNM, posibilitatea de a obține în formă electronică aprobările BNM reduce costurile, eforturile, timpul alocat și va eficientiza procesul atât pentru solicitant, cât și pentru bancă. Totodată, forma electronică de depunere a solicitărilor va face procesul mai prietenos mediului ambiant, dar și va asigura măsuri de protecție a sănătății solicitanților și angajaților BNM în condiții de pandemie.