logo

Societatea civilă pledează pentru o publicitate fără stereotipuri sexiste


https://www.ipn.md/ro/societatea-civila-pledeaza-pentru-o-publicitate-fara-stereotipuri-sexiste-7967_966226.html

O campanie de sensibilizare a opiniei publice privind promovarea imaginii sexiste şi discriminatorii a femeii în publicitate a fost lansată miercuri, 29 august, la Chişinău, printr-o conferinţă de presă. Proiectului privind eliminarea din publicitatea audiovizuală şi stradală a stereotipurilor sexiste, care afectează imaginea şi demnitatea femeii, este desfăşurat de către Asociaţia obştească „Refugiul Casa Mărioarei” în parteneriat cu Forul Organizaţiilor de Femei din R. Moldova, întrunite în Coaliţia „Tribuna Femeii” şi este implementat cu suportul financiar al Fundaţiei Soros-Moldova şi SIDA. Organizatorii proiectului îşi propun drept obiectiv atenţionarea factorilor de decizie vizavi de stereotipurile sexiste din publicitate, în vederea elaborării unui mecanism de depistare, identificare şi eliminare a acesteia. În acest sens, a fost menţionată necesitatea creării unei instituţii naţionale cu autoritate pentru verificarea şi promovarea unor standarde în publicitate. Organizatorii au subliniat că în R. Moldova există un bun cadru legal cu privire la respectarea drepturilor femeii şi la publicitate, însă legile respective funcţionează defectuos. Potrivit directorului Asociaţiei „Refugiul Casa Mărioarei”, Tatiana Tofan, societatea civilă şi mass-media trebuie să-şi asume rolul de filtru al publicităţii, astfel încât aceasta să fie corectă din punct de vedere moral şi cu respect pentru publicul larg. Tatiana Tofan a subliniat că folosirea imaginea sexiste a femeii în publicitate are drept consecinţe alcoolismul, fumatul şi dezmăţul în rândul femeilor, violenţa în familie cauzată de abuzul de alcool şi traficul de femei. Preşedintele Forului Organizaţiilor de Femei din R. Moldova, Elena Burcă, a menţionat că este necesară conştientizarea de către societate a faptului că imaginea femeii din publicitate este simbolică şi reprezintă fiecare femeie din R. Moldova. Proiectul privind eliminarea stereotipurilor sexiste din publicitate se va desfăşura pe o perioadă de 10 luni. În cadrul acestuia, for fi organizate mese rotunde şi audieri publice cu participarea factorilor de decizie, vor fi realizate sondaje de opinie, editate şi difuzate materiale informative la temă etc.