Situaţie excepţională în regiunea transnistreană
https://www.ipn.md/ro/situatie-exceptionala-in-regiunea-transnistreana-7967_970750.html
În legătură cu pericolul de inundaţii autorităţile de la Tiraspol au declarat situaţie excepţională. Activitatea organelor de securitate din regiune, a detaşamentelor de protecţie civilă, au fost transferate în regim neîntrerupt de lucru, iar zonele din apropierea barajelor sunt patrulate, transmite corespondentul Info-Prim Neo.
La Novodnestrovsk viteza de scurgere a apei este de 4 mii metri cuburi pe secundă, în timp ce bazinul de acumulare a apei din Dubăsari, care se află mai jos, are în aceste condiţii o capacitate de lucru nu mai mare de 2,5 mii metri cuburi pe secundă. Potrivit directorului centralei, Boris Gherman, apa poate să intre în câteva sate de lângă mal. În localităţile Lunga şi Dzerjinskoie apa poate acoperi 85% şi respectiv 70%, din suprafaţă.
Potrivit şefului Departamentului protecţiei civile, Vladimir Slobodeniuc, amploarea unei eventuale catastrofe naturale nu poate fi estimată exact. În ultimul timp, adâncimea albiei râului Nistru s-a diminuat considerabil, râul fiind înnămolit. „În Dubăsari a fost anunţată situaţia excepţională”, a declarat dânsul. În cazul inundaţiilor, conform prognozelor preliminare, ar putea fi evacuate 4 mii de persoane.
În Transnistria, au fost evacuaţi toţi copiii din taberele de odihnă locale. În toate oraşele şi raioanele cu pericol activează detaşamentele de salvare, care au fost create în primăvara acestui an. De asemenea, au fost confirmate planurile de evacuare a locuitorilor care sunt supuşi riscului inundaţiilor.
În seara de 27 iulie, cea mai critică situaţie a fost înregistrată în satul Caragaş, raionul Slobozia. Nivelul apei râului Nistru depăşea nivelul barajului. Anul acesta, au fost alocate mai mult de 2,5 milioane de ruble (aproximativ 2,7 milioane MDL) administraţiei sistemelor de irigare din Tiraspol, în scopul consolidării barajului. Aceste mijloace băneşti, până la data respectivă, încă nu au fost transmise în contul administraţiei.