logo

Şevciuk le promite locuitorilor de la Tiraspol o rută directă spre Sankt Petersburg


https://www.ipn.md/ro/sevciuk-le-promite-locuitorilor-de-la-tiraspol-o-ruta-directa-spre-sankt-petersb-7967_1002155.html

Liderul transnistrean, Evghenii Şevciuk, a declarat, în cadrul unei întrevederi cu locuitorii de la Tiraspol, că tratativele cu autorităţile de la Chişinăul în vederea relansării circulaţiei trenului de pasageri Chişinău – Sankt Petersburg, prin regiunea transnistreană, nu au adus niciun rezultat. Şevciuk spune că va purta negocieri direct cu oficiali de rang înalt ai serviciilor Căilor Ferate ruse pentru a găsi oportunităţi de lansare a circulaţiei feroviare spre capitala culturală a Federaţiei Ruse direct din Tiraspol sau Bender, scrie agenţia de presă PMRinform în pagina sa electronică. Solicitat de Info-Prim Neo, viceministrul transporturilor de la Chişinău, Valeriu Ciubuc, care este şi coordonatorul grupului de lucru pe segmentul de transport, a declarat că problema nu este una politică, ci una pur economică. Potrivit lui Ciubuc, nu există un interes financiar al Rusiei şi Ucrainei pentru a relua circulaţia feroviară pe segmentul transnistrean pe ruta Chişinău – Sankt Petersburg. Problema constă în fluxul de pasageri redus. „Recent, la conferinţa internaţională de stabilire a rutelor feroviare pentru anul 2013 în spaţiul CSI, a fost pusă problema anulării rutei Sankt Petersburg din Moldova şi, cu mare greu, am reuşit să o păstrăm şi să apărăm interesele noastre. Astfel, acest tren va circula şi mai departe, pe traseul vechi, prin nordul ţării”, a declarat viceministrul. Valeriu Ciubuc a precizat că pentru pasagerii din stânga Nistrului care circulă pe ruta Chişinău – Sankt Petersburg sunt puse suplimentar două vagoane, care se încarcă la Bender. De asemenea, viceministrul a comunicat că partea rusă a redus numărul de curse pe ruta Chişinău – Moscova, care traversează teritoriul regiunii transnistrene, pe aceleaşi motiv: fluxul redus de călători. Ucraina şi Rusia nu au interes că suporte pierderi, spune Valeriu Ciubuc. Şi poziţia Chişinăului este că e mai complicat să se deplaseze pasagerii de la Ocniţa la Chişinău, parcurgând 250 de kilometri, ca să ia trenul spre Federaţia Rusă. E mai simplu pentru cei de la Bender sau Tiraspol să vină la Chişinău, pentru că nu sunt decât 50 de kilometri.