logo

Serviciul de televiziune digitală prin IP devine mai solicitat


https://www.ipn.md/ro/serviciul-de-televiziune-digitala-prin-ip-devine-mai-solicitat-7966_1000159.html

În prima jumătate a anului, mai bine de jumătate din cei peste 12 mii de abonaţi noi la serviciile de televiziune (TV multicanal) au ales serviciul de televiziune digitală prin IP (IPTV), iar ceilalţi – TV prin cablu, arată datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), transmite Info-Prim Neo. Din cei 12 mii de abonaţi noi, 6,2 mii au fost conectaţi la reţeaua SA „Moldtelecom”, 1,6 mii – la reţeaua SRL „Sun Communications”, iar 4,3 mii la reţelele celorlalţi operatori de pe această piaţă. Numărul total al abonaţilor la serviciile TV multicanal a depăşit cifra de 268,2 mii, iar rata de penetrare a acestor servicii, raportată la 100 de locuitori, a ajuns la 7,5%. Numărul total al abonaţilor la serviciul IPTV a sporit, faţă de finele anului trecut, cu 18,4 % şi a ajuns la 41,6 mii, iar cel al clienţilor TV prin cablu – cu 2,7% şi a însumat 216,9 mii. În ce priveşte structura consumatorilor de servicii TV multicanal, datele statistice arată o creştere rapidă a numărului de abonaţii la serviciile TV în format digital. Timp de şase luni numărul acestor abonaţi a crescut de la 80,1 mii la 93 mii. Această cifră include 41,6 mii de abonaţi la serviciul IPTV şi o parte din abonaţii prin cablu. Ponderea abonaţilor care beneficiază de servicii TV în format digital s-a ridicat la 34,4%, iar a celor care recepţionează semnalul TV în format analog a alcătuit 65,6%. Veniturile din vânzarea serviciilor de difuzare şi retransmisie a programelor audiovizuale au ajuns la peste 154,7 milioane de lei, dintre care 80,7 milioane de lei reprezintă veniturile obţinute de operatorii serviciilor TV multicanal. În prima jumătate a anului 2012, pe piaţa serviciilor de difuzare şi retransmisie a programelor audiovizuale au activat 127 de operatori. Cea mai semnificativă pondere pe piaţa serviciilor TV multicanal o au SRL „Sun Communications” şi SA „Moldtelecom”. Cotele de piaţă a acestora, în funcţie de venituri, au alcătuit 32,3%, şi, respectiv, 24,5%. Companiile „FOCUS-SAT” şi „AMT” au deţinut cote de piaţă estimate la 7,6% şi, respectiv, 4,2%, iar ceilalţi operatori au împărţit împreună o cotă de piaţă de 31,4%.