Şeful drumurilor de la Chişinău demis
https://www.ipn.md/ro/seful-drumurilor-de-la-chisinau-demis-7967_989198.html
Şeful Direcţiei municipale transport şi căi de comunicaţie, Veaceslav Ţernă, urmează să fie demis. Un anunţ în acest sens a făcut primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, în şedinţa operativă de luni 28 martie. Demiterea lui Veaceslav Ţernă vine după ce expertiza a demonstrat calitatea proastă a lucrărilor efectuate de pe strada Alba Iulia din sectorul Buiucani, transmite Info-Prim Neo.
„Pentru recepţionarea rebutului, a lucrărilor de reparaţie necalitative, voi purcede la demiterea şefului Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie, Veaceslav Ţernă. Ceea ce s-a făcut este rebut, nu este o lucrare care să respecte tehnologia, calitatea materialelor de construcţie lasă de dorit”, a declarat nemulţumit primarul general Dorin Chirtoacă.
Totodată, primarul susţine că va cere consiliului de administraţie al întreprinderii municipale SA „Edilitate” să-l demită pe Anatol Gorbunov, şeful întreprinderii, pentru lacunele comise la reparaţia străzii Alba Iulia. Aceasta în pofida faptului că, potrivit lui Chirtoacă, Anatol Gorbunov a fost singurul responsabil de repararea Alba Iulia care îşi recunoaşte vina.
Primarul general a solicitat viceprimarului de ramură Nistor Grozavu să convoace specialiştii în domeniu pentru a veni cu o soluţie tehnică privind repararea celor două tronsoane sau chiar a întregii străzi Alba Iulia din sectorul Buiucani. Timp de 10 ani, cât tronsonul va fi exploatat, de lucararile de reparaţie a străzii se va ocupa SA Edilitate, din bugetul municipal nu va fi cheltuit niciun ban, a declarat Dorin Chirtoacă.
Expertiza a demonstrat că la reparaţia străzii Alba Iulia din sectorul Buiucani al capitalei s-a folosit asfalt de categoria V, care se utilizează pentru străzile secundare şi pentru drumurile de acces în curţile blocurilor. Totodată, expertiza a arătat că gradul de absorbţie al apei este de două ori mai mare decât cel obişnuit.
Strada Alba-Iulia a fost dată în exploatare de Hramul Chişinăului, la 14 octombrie 2010, iar lucrările au costat peste 20 de milioane de lei. La numai 3 luni de la darea în exploatare, pe pe învelişul de asfalt al străzii au apărut fisuri şi gropi.