logo

Şefii de la IPNA alocă cea mai mare parte de timp discuţiilor cu subalternii, declaraţie


https://www.ipn.md/ro/sefii-de-la-ipna-aloca-cea-mai-mare-parte-de-7967_1001729.html

În cadrul reformei iniţiate la Instituţia Publică Naţională a Audiovizualului (IPNA) Compania „Teleradio-Moldova” este nevoie de o ajustare adecvată a timpului de lucru al managerilor din eşalonul superior, constată Asociaţia Presei Electronice (APEL) după ce a analizat o zi obişnuită de muncă a 7 manageri-cheie ai companiei, transmite Info-Prim Neo. Aneta Gonţa, expert APEL, a menţionat că datele studiului arată că între activităţile zilnice principale ale preşedintelui companiei, directorului postului de radio şi directorului televiziunii publice, cea mai mare parte din orele de muncă este alocată discuţiilor cu subalternii, semnării documentelor şi convorbirilor telefonice. Totodată, studiul mai relevă faptul că în lanţul de gestiune a timpului planificare-organizare- control cea mai pronunţată verigă, în cazul managerilor superiori de la „Teleradio- Moldova”, este veriga organizare, iar activităţile de planificare şi control au nevoie de fortificare. 4 din 7 şefi nu au o fişă de post, care ar stipula activităţile şi responsabilităţile lor, iar 3 din 7 manageri pun accentul pe veriga de planificare. În acelaşi timp, în cursul unei zile de lucru, cei 7 manageri alocă 967 de minute discuţiilor cu subalternii. Expertul APEL avenit şi cu recomandări de eficientizare a timpului de lucru, prin accentuarea obiectivelor din caietul de sarcini pentru ca să se apropie cât mai mult de ceea ce este stipulat. Una dintre recomandări este implementarea unui model modern de gestionare a responsabilităţilor prin intermediul calculatorului. Este important ca activitatea întregii companii să fie gestionată de reguli strict stipulate în acte şi nu prin discuţiii interminabile cu subalternii. În alt context, Valentin Dorogan, expert APEL, a menţionat că rezultatele monitorizării publicităţii difuzate de radiodifuzorul public în lunile septembrie-octombrie 2012 arată că, în comparaţie cu luna septembrie 2011, volumul publicităţii contractate s-a diminuat, iar spaţiul de emisie permis de legislaţie pentru plasarea publicităţii, 12 minute pe oră, este utilizat într-o măsură destul de redusă. Datele fac parte din al doilea raport realizat de APEL în procesul de monitorizare a gestionării reformelor iniţiate de IPNA „Teleradio-Moldova” în cadrul unui proiect susţinut de Programul mass-media al Fundaţiei Soros în Moldova.