logo

Scandalul laptelui este o campanie de denigrare a imaginii companiei, director JLC


https://www.ipn.md/ro/scandalul-laptelui-este-o-campanie-de-denigrare-a-imaginii-companiei-director-jl-7966_1040117.html

Administrația companiei JLC, vizată în verificările efectuate de către ANSA, susține că scandalul laptelui este o campanie de denigrare a imaginii companiei, fără a preciza de către cine este organizată. Mai mult, producătorul spune că va ataca în judecată publicația care a afișat, la începutul lunii februarie, studiul care arată că lactatele sale conțin mai multe grăsimi vegetale decât se indică pe ambalaj, transmite IPN cu referire la protv.md.

Potrivit sursei, angajații recunosc că folosesc grăsime vegetală la producerea unor lactate, însă totul e indicat pe ambalaj. Potrivit tehnologului Olga Galat, la ei toată producția turnată în pahare este naturală. În cazul smântânii ambalate în peliculă, este scris „produs de smântână”, deci conține grăsime vegetală.

La fel poate fi deosebit produsul din brânză, ambalat în peliculă, şi brânza fără grăsime vegetală din recipient de plastic. La prepararea acesteia se folosește lapte degresat, se adaugă maia și se lasă pe noapte la fermentat. Masa formată se taie în boturi și se încălzește repetat până se desface în bucăți de forma unui grăunțe. Tehnologul dă asigurări că nici în „Grăuncior”, nici în „Făguraș, nici în „Brânză de casă” nu se conține grăsime vegetală.

Totuși, ca să dea consistență brânzei naturale, care are la baza lapte degresat, tehnologii adaugă smântână dulce. Astfel, produsul obține și grăsimea scrisă pe ambalaj.

Potrivit directorul fabricii, scandalul iscat în jurul laptelui ar fi unul mimat şi provocat intenționat pentru a denigra imaginea companiei. „Este o campanie de PR”, a declarat directoarea JLC, Elena Belan.

Administrația JLC, afirmă că procură anual 80 de mii de tone de materie primă şi produce 37 de mii de tone de lactate.

Acum două săptămâni, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor a inițiat verificarea stocurilor de produse lactate existente la producătorii autohtoni, interzicând plasarea lor în rețeaua comercială fără verificare prealabilă. Verificările au fost pornite după ce un studiu inițiat de Fundația Est-Europeană și efectuat în laboratoarele Centrului de Metrologie Aplicată și Certificare a arătat că într-un număr semnificativ de produse lactate precum: untul, smântâna, cașcavalurile și brânzeturile, comercializate în Republica Moldova, grăsimile lactate sunt substituite cu grăsimi de alte origini. Verificările ANSA au confirmat că producția JCL și Incomlac conține grăsimi vegetale peste normă. Autoritatea a cerut retragerea produselor vizate de pe rafturile magazinelor.