Operatorii reţelelor de cablu au tot mai puţini clienţi. Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor de televiziune contra plată, agregate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), arată că în 20016 principalii indicatori ai acestei piețe au continuat să scadă. Tendință ce se menține în ultimii trei ani.
Numărul total de abonați la serviciile TV contra plată a scăzut în 2016 față de anul 2015 cu 5,3 mii şi a alcătuit aproape 270 de mii, iar volumul veniturilor provenite din vânzările acestor servicii s-a diminuat cu 5 milioane de lei (-3,2%) și a însumat 151,7 milioane.
Conform datelor prezentate de către 108 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, 71% din numărul total de abonați au utilizat în 2016 rețele TV prin cablu, iar 29% – rețele IP TV. Aceleași date arată că 55,4% din abonați au recepționat semnalul TV în format analogic și 44,6% în format digital.
Diminuarea volumului total al veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele de cablu. În același timp, vânzările furnizorilor care operează rețele IP TV au crescut.
Venitul mediu lunar per abonat la serviciile TV contra plată a alcătuit 46,7 lei.
În comparație cu anul 2015, cotele de piață ale celor mai mari operatori ai serviciilor TV contra plată, în funcție de cifra de afaceri, nu au suferit schimbări mari. La finalul anului 2016, cotele de piață ale companiilor Moldtelecom și Sun Communications au fost de 30,6% și, respectiv, de 26,7%. Cota TV-BOX alcătuia 11,1%, iar cota cumulativă a celorlalți 105 furnizori – 31,6%.