În contextul pandemiei și scăderii activității economice, activitatea Mobiasbanca - OTP Group S.A. este stabilă, înregistrând profit și un nivel satisfăcător al rentabilității la sfârșitul anului 2020. Cu un bilanț solid, un raport de capital în creștere și o lichiditate foarte bună, banca a continuat toate proiectele de dezvoltare și investiții, urmând strategia aprobată pentru anul 2020.
Necătând la impactul economic cauzat de situația de urgență în sănătate, banca a înregistrat o dinamică pozitivă a creditării, datorită creditelor de consum ce au înregistrat o creștere de 8% și a creditelor ipotecare cu o creștere fulminantă de 52%.
Portofoliul de depozite la fel a crescut, atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și juridice, ilustrând încrederea clienților în Mobiasbanca-OTP Group, dar și contextul economic instabil.
Adaptare rapidă pentru a răspunde crizei și a asigura o susținere continuă a clienților
- Măsuri sanitare adecvate și adaptare a organizației
- Măsuri de protecție a angajaților, implementarea muncii de la distanță
Dezvoltări pentru satisfacerea nevoilor clienților
- Accelerarea dezvoltărilor digitale atât pentru clienții retail, cât și pentru companii prin lansarea serviciilor de Internet şi Mobile Banking în faza pilot, la sfârșitul anului 2020
- Îmbunătățirea abordării comerciale a clienților persoane fizice – implementarea unor instrumente noi de relaționare și deservire a clienților Bank@Work și Agenții de vânzări directe
Revenirea creditării cu o creștere de 23% vs. 2019
- Atingerea cotei de 20,1% pe piața creditelor neasigurate și 22,4% în ce privește creditele ipotecare, datorită revenirii activității de creditare în al doilea semestru al anului.
Profitul net de 143.5 milioane MDL, în scădere față de 2019, care reflectă investițiile în infrastructura IT și cheltuielile crescute cu provizioanele și costul riscului, a generat rentabilitatea capitalurilor proprii, ROE, de 7,4% în 2020.
László Diósi, Președintele Comitetului Executiv - CEO Mobiasbanca: „În acest context dificil, am acționat rapid și eficient pentru a sprijini clienții, am adaptat organizația pentru a asigura continuitatea activității și am implementat măsuri pentru a atenua impactul financiar negativ. În același timp, investițiile planificate în transformare digitală au fost realizate integral, fără a compromite prioritatea noastră strategică, venind cu livrări digitale accelerate și cu o abordare comerciala a clienților îmbunătățită. În special, am lansat Internet și Mobile banking pentru persoane fizice și pentru persoane juridice de talie mică și medie. Bazându-se pe modelul său de afaceri solid, Mobiasbanca-OTP Group a obținut o performanță financiară rezilientă, își menține un nivel bun al rentabilității și lichidității, înregistrând un profit net de 143.536 milioane de MDL în pofida provizionării mari”.
Principalele realizări ale băncii în 2020 sunt:
Bilanț stabil cu rata de adecvare a capitalului de 21.4%
Activele totale au crescut +17,5%, banca deținând o cotă de 13.8% în sistemul bancar
Valoarea brută a creditelor a crescut cu 22,8% comparativ cu anul precedent, datorită unei bune creditări a persoanelor fizice.
Portofoliul de depozite a crescut cu 25%, dintre care pe segmentul PF cu 19%, atingând o cotă de piață de 13%, iar PJ a crescut cu 34%, ajungând la o cotă de piață de 18%.
Performanță operațională a înregistrat o ușoară scădere de -7.8% față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza diminuării veniturilor din dobânzi și creșterii pierderilor din deprecierea activelor financiare.
Indicatorul cost/venit a înregistrat valoarea de 47.18%, diminuându-se favorabil cu 2 p.p. față de anul 2019..
Nivelul de lichiditate stabil a fost menținut, banca dispunea de active lichide în moneda locală de 6,4 miliarde MDL, la sfârșitul anului 2020.
Venitul bancar net a înregistrat o creștere de 2% față de aceeași perioadă a anului precedent.
În această perioadă, Mobiasbanca-OTP Group a fost aproape de nevoile clienților săi, venind în întâmpinare cu măsuri de sprijin pentru amânarea și restructurarea plăților aferente împrumuturilor persoanelor juridice. Revenirea puternică a activității de creditare, începând cu semestrul 2, pe segmentele persoanelor fizice și creditarea ipotecară, a fost încurajatoare pentru bancă. Au fost continuate proiectele de dezvoltare, lansând un concept nou de deservire a clienților la locul de muncă, în cadrul companiilor, dar și atragerea noilor clienți prin Reprezentanți Vânzări Directe. Astfel, clienții potențiali, persoane fizice, vor beneficia de consiliere și pregătire a pachetului necesar de acte pentru obținerea unui credit într-o locația comodă lor, fără a se deplasa la bancă.
În calitate de membru activ al societății, banca a acordat un suport oportun momentului pentru sistemul medical, și a fost atent la nevoile comunității. Mobiasbanca-OTP Group a fost implicată în acțiuni de solidaritate privind combaterea pandemiei, totodată, și-a reafirmat sprijinul susținut pentru domenii ca educația financiară, cultură și sport.
_______
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.