logo

Reuşita elevilor din municipiul Chişinău a scăzut


https://www.ipn.md/ro/reusita-elevilor-din-municipiul-chisinau-a-scazut-7967_999894.html

Reuşita absolvenţilor de gimnazii şi licee în municipiul Chişinău a scăzut, iar profesorii invocă mai mulţi factori, printre care şi programul şcolar prea încărcat. O soluţie ar fi reformarea curriculei şcolare. Despre aceasta s-a vorbit, vineri, 24 august, la Conferinţa municipală a cadrelor didactice, transmite Info-Prim Neo. „Evaluările au arătat că anul acesta am fost în scădere la toate procentele – calitate, reuşită, notă medie”, a declarat şefa Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport (DGETS), Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb. La examenele de absolvire a gimnaziului 114 elevi din 7 mii de candidaţi nu au luat note de promovare. Per total nota medie a scăzut, comparativ cu anul trecut, de la „7” la „6,76”. La BAC nota medie în municipiu a fost de „6,81”, comparativ cu „7,13” în sesiunea de bacalaureat 2011. Din peste 12,5 mii de candidaţi, inclusiv din colegiile şi universităţile din capitală, aproape 3 mii au luat note insuficiente. Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb a menţionat că scăderea reuşitei este provocată şi de nivelul scăzut de pregătire a elevilor, cauzat inclusiv de plecarea părinţilor peste hotare. Părinţii trebuie să supravegheze pregătirea temelor pe acasă, iar aici se atestă o lacună în procesul de învăţare, a remarcat şefa DGETS. Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb a vorbit şi despre necesitatea de a reduce numărul disciplinelor din curriculă, iar liceenilor să li se permită o flexibilitate mai mare la alegerea acestora. La conferinţă s-a vorbit şi despre necesitatea implementării tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în instituţiile de învăţământ, diversificării formelor de predare şi dezvoltare a unui nou mod de gândire şi comportament al elevilor. Cât vizează şcolarizarea copiilor, se atestă o îmbunătăţire a situaţiei. În luna mai 2012 erau neşcolarizaţi 6 minori, faţă de 26 de copii neşcolarizaţi în luna septembrie 2011. În municipiul Chişinău sunt deschise 156 de instituţii de învăţământ preuniversitar cu un contingent de aproape 78 de mii de elevi.