Comitetul coordonator pentru asigurarea interacțiunii dintre Serviciul 112 și serviciile specializate de urgență discută oportunitatea implementării în Republica Moldova a sistemului ECall, aplicat în statele Uniunii Europene. Sistemul generează automat apeluri către Serviciul de urgență 112 dacă unitatea de transport este implicată într-un accident rutier grav, transmite IPN.
„Trebuie să dezvoltăm și să dotăm Serviciul 112 cu tehnologii și sisteme complexe, pentru că asta va permite mai multă eficiență și mobilitate echipelor. Viața fiecărui cetățean este extrem de importantă. Vom depune eforturi ca să implementăm și în Republica Moldova sistemele care sunt utilizate în țările europene”, a declarat ministrul economiei și infrastructurii, Chiril Gaburici, la ședința pe care a prezidat-o.
În ședință s-a vorbit și despre extinderea sistemului informațional automatizat al Serviciului 112 prin dotarea cu terminale mobile a unităților de intervenție ale serviciilor de urgență. Terminalele mobile ar facilita comunicarea dintre dispeceratul serviciilor specializate de urgență și echipele de intervenție, prin transmiterea directă a fișei cazului către echipele de intervenție, excluzându-se comunicarea verbală. Astfel, s-ar reduce timpul de alertare a echipajelor, ar fi excluse erorile în procesul de transmitere a datelor, ar fi automatizată evidența etapelor de intervenție în urgențe, se menționează într-un comunicat de presă remis de Ministerul Economiei și Infrastructurii.