logo

Reforma APC va continua în 2007 cu restructurarea managementului resurselor umane


https://www.ipn.md/ro/reforma-apc-va-continua-in-2007-cu-restructurarea-managementului-resurselor-7965_963400.html

Reforma administraţiei publice centrale din Moldova va continua în 2007 cu restructurarea managementului resurselor umane. Autorităţile intenţionează să elaboreze un nou concept privind sistemul de salarizare, în funcţie de performanţa profesională individuală a funcţionarilor publici, şi să perfecţioneze sistemul de instruire a funcţionarilor publici la Academia de Administrare Publică pe lângă Preşedinţie. Autorităţile intenţionează să majoreze cota salariului de bază al funcţionarilor publici până la 80%. În salariul de bază vor fi incluse suplimentele anterioare, precum cele pentru vechimea în muncă, gradul de calificare, eficacitate, competenţă profesională, secretul de stat, pentru cunoaşterea de limbi străine, iar plata suplimentară se va efectua doar pentru performanţele profesionale individuale. Astfel, angajarea în câmpul muncii şi stabilirea salariului se va face în baza evaluării iniţiale a performanţelor viitorului funcţionar public, urmând să fie stabilite circa 10 grile de salarii de bază. Această reformă are menirea să contribuie la asigurarea unui stabilităţi a angajaţilor în posturile publice. Totodată, autorităţile vor elabora Ghidul în procesul decizional, care ar reglementa procesul de elaborare a deciziilor, inclusiv a documentelor de politici. De asemenea, autorităţile administraţiei publice centrale vor fi obligate să raporteze anual despre eficienţa utilizării resurselor la implementarea programelor sectoriale etc. În baza unui raport de evaluare prezentat în cadrul unei şedinţe a Comisiei guvernamentale pentru reforma administraţiei publice centrale, membrii comisiei au concluzionat că APC a fost realizată în 2006 conform termenelor stabilite, fiind implementate majoritatea acţiunilor prevăzute de Strategia de reformă. Printre realizările reformei APC în 2006 figurează efectuarea analizei funcţionale în 159 de autorităţi şi organe publice; crearea în cadrul unor ministere a direcţiilor de analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor; aprobarea Regulilor de elaborare şi cerinţelor unificate faţă de documentele de politici şi efectuarea unui şir de reorganizări structurale şi funcţionale.