logo

Proprietarului hangarului din Criuleni nu i-a fost atribuit statut în cauza penală intentată


https://www.ipn.md/ro/proprietarului-hangarului-din-criuleni-nu-i-a-fost-atribuit-7967_1074614.html

Omului de afaceri Iurii Ceban, care se declară proprietarul hangarului din raionul Criuleni, deocamdată nu i-a fost atribuit vreun statut în cauza penală intentată, așa cum nu s-a prezentat în fața autorităților de investigație.

Contactat de IPN, purtătorul de cuvânt al Procuraturii pentru Combaterea Criminalităţii Organizate şi Cauze Speciale, Emil Gaitur, a declarat că în prezent opt persoane au statut de martor, iar doi au statut de învinuit. Cauza penală este inițiată pentru fapte de pregătire a contrabandei cu aparate de zbor, de către două sau mai multe persoane.

„Trebuie să menționăm faptul că procurorii nu urmăresc persoane, ci fapte infracționale. Ei întreprind toate acțiunile pentru acumularea probelor și nu tind spre aplicarea măsurilor preventive pentru a impresiona. Mai multe date nu pot fi dfuzate, la această etapă, astfel încât investigația să poată avansa conform legii”, a menționat Emil Gaitur.

Pe 30 iunie, procurorii anunțau percheziții la hangarul de la Criuleni, menționând că în el sunt produse clandestin elicoptere, care urmau să ajungă în spațiul CSI. Potrivit oamenilor legii, pe liniile de producere erau cel puțin zece elicoptere, aflate la diferite etape de finisare, toate produse în lipsa actelor permisive necesare și documentelor de proveniență pentru piesele și utilajele folosite.

Omul de afaceri Iurii Ceban, care se declară proprietarul hangarului, precizează, într-o scrisoare deschisă, că nu e vorba de elicoptere, cum le-au numit oamenii. Bărbatul spune că sunt machete asupra cărora se fac teste tehnice și că are brevete pentru diverse soluții tehnice la modelele de fuzelaj. Iurii Ceban menționează orice inginer-constructor calificat poate confirma faptul că orice machetă, numită de procurori elicopter, ca să poată zbura în siguranță sau în general ca să fie achiziționată de cineva, are nevoie de testări tehnice îndelungate și de proceduri de certificare care durează ani.