Cadre didactice din municipiul Chişinău şi delegaţi din mai multe state ale Uniunii Europene şi CSI participă la cea de-a VI-a ediţie a conferinţei internaţionale „Unitate prin diversitate”, care se desfăşoară la Chişinău în perioada 13-15 octombrie. Şefa Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport a municipiului Chişinău, Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb, a declarat că evenimentul încurajează colaborarea între şcoală şi comunitate pe segmentul atragerii investiţiilor intelectuale şi materiale în dezvoltarea sistemului educaţional, transmite IPN.
„Ne bucură mult disponibilitatea colegilor de peste hotare de a-şi împărtăşi experienţa şi dorinţa de a colabora pentru construcţia unui sistem educaţional eficient. Scopul principal al conferinţei este crearea unui spaţiu cultural educaţional comun, asigurarea schimbului de experienţă şi abordarea problemelor comune instituţiilor de învăţământ din spaţiul CSI şi Uniunea Europeană”, a subliniat Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb.
Şefa Direcţiei educaţie a precizat că, de la prima ediţie a conferinţei şi până în prezent, au fost încheiate 67 de acorduri de colaborare. „Anul acesta, atelierele conferinţei sunt axate pe 7 direcţii. Fiecare din ele analizează diferite probleme educaţionale specifice precum: accesul la educaţie a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, autonomia financiară a instituţiilor de învăţământ preuniversitar, educaţia de gen etc. Integrarea în programele europene vine să ne sprijine şi să completeze acţiunile noastre şi să faciliteze adaptarea la schimbările din spaţiul european”, a adăugat Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb.
Şefa Direcţiei învăţământ preuniversitar a Ministerului Educaţiei, Valentina Chicu, a spus că, de regulă, când vorbim despre diversitate, punem alături cuvântul toleranţă, dar trebuie să tindem spre o altă situaţie, când vom pune alături cuvântul oportunitate.
Preşedintele asociaţiei internaţionale a cadrelor didactice din Uniunea Europeană, Silvano Marseglia, a apreciat că ediţia din acest an a conferinţei este cu mult mai bine organizată comparativ cu anii precedenţi şi abordează un spectru larg de probleme ale sistemului educaţional din perspectiva apropierii de Uniunea Europeană.