logo

Produsele moldoveneşti ar fi mai competitive pe o piaţă europeană afectată de criză


https://www.ipn.md/ro/produsele-moldovenesti-ar-fi-mai-competitive-pe-o-piata-europeana-afectata-de-cr-7966_997317.html

Vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al economiei, susţine că în contextul încetinirii creşterii economice în zona euro impactul asupra Republicii Moldova nu ar trebui să fie unul dramatic. Produsele şi serviciile moldoveneşti pot fi mai competitive pe piaţa europeană, dacă aceasta va fi afectată de criză. În acelaşi timp, piaţa rusă, de rând cu pieţele noi, precum China, ar putea compensa parţial eventualele pierderi a poziţiilor de export în Europa. Declaraţia a fost făcută, marţi, 24 aprilie, la întâlnirea oficialului cu membrii „Trade Club Moldova”, transmite Info-Prim Neo. „Trade Club Moldova” întruneşte 27 de consilieri economici ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova şi consuli onorifici ai diferitor ţări. Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Economiei, membrii „Trade Club Moldova” s-au interesat în mod special de perspectivele procesului de privatizare în Republica Moldova, stabilitatea relaţiilor cu Federaţia Rusă, inclusiv în domeniul alimentării cu gaze naturale, evoluţia negocierilor privind semnarea unui acord de creare a Zonei de Comerţ Liber, Profund şi Comprehensiv cu Uniunea Europeană etc. Ministerul Economiei a propus excluderea din lista întreprinderilor ce nu pot fi supuse privatizării în jur de 100 de întreprinderi. Urmează a fi luată însă o decizie politică asupra formei în care capitalul privat va putea participa la dezvoltarea acestor companii – fie prin privatizare, fie prin crearea unor parteneriate public-private. Ministrul economiei a declarat că Guvernul nu diferenţiază investitorii în locali şi străini, important este ca aceştia să fie eficienţi, să producă bunuri şi servicii de calitate şi să asigure locuri de muncă, iar preocuparea statului va fi să creeze condiţii adecvate pentru competiţia sănătoasă şi transparentă pe piaţă. Valeriu Lazăr a declarat că în negocierea Zonei de Comerţ Liber, Profund şi Comprehensiv cu Uniunea Europeană se va încerca realizarea unui echilibru între interesele companiilor şi cele ale consumatorilor, astfel încât primele să devină cât mai competitive, atât pe o piaţă comună a UE, cât şi pe o piaţă locală deschisă companiilor străine, iar consumatorii să obţină produse şi servicii de înaltă calitate. Ministerul Economiei implementează o serie de proiecte de sporire a competitivităţii agenţilor economici locali, inclusiv prin cofinanţarea studiilor de fezabilitate în diverse domenii, a implementării sistemelor de management al calităţii şi modernizare a echipamentelor de producere.