logo

Producătorii moldoveni nu vor mai putea să vândă Cognac, Cahors şi alte denumiri de produse


https://www.ipn.md/ro/producatorii-moldoveni-nu-vor-mai-putea-sa-vanda-cognac-cahors-7966_989695.html

Guvernul Republicii Moldova şi Comunitatea Europeană au parafat un acord cu privire la protecţia indicaţiilor geografice pentru produsele alimentare. Astfel, producătorii moldoveni mai pot să comercializeze şi să exporte produsele cu denumiri ca Champagne, Cognac, Cahors etc. doar în următorii 5 ani, timp în care Republica Moldova va întreprinde măsurile de rigoare pentru conformarea producţiei sale la cerinţele UE. Potrivit unui comunicat de presă al Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, citat de Info-Prim Neo, prin acest acord Moldova va asigura un nivel înalt de protecţie pentru mai mult de 3 200 de indicaţii geografice europene pentru produse alimentare, vinuri şi băuturi spirtoase, cărora li s-a acordat protecţie în interiorul UE. Ministerului Economiei de la Chişinău notează într-un comunicat de presă că delegaţia Republicii Moldova s-a axat pe negocierea unei perioade de tranziţie pentru aducerea legislaţiei naţionale în concordanţă cu prevederile prezentului acord pentru a exclude riscul de reducere a potenţialului de export al produselor moldoveneşti către piaţa Uniunii Europene. Ministerului Economiei subliniază că prevederile acestui acord vor contribui la recunoaşterea în dinamică a produselor moldoveneşti şi menţinerea poziţiei Republicii Moldova pe piaţa UE. Potrivit comisarului UE pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, acest acord reprezintă încă un pas către consolidarea sistemului de indicaţii geografice în întreaga lume. „Acordul contribuie la construirea unui parteneriat solid, care vizează promovarea şi protejarea produselor de calitate, în beneficiul fermierilor şi al industriilor atât din Moldova, cât şi din UE”, a declarat Dacian Cioloş. După Georgia, Moldova este a doua dintre ţările cuprinse în politica de vecinătate a UE care face acest pas spre promovarea şi protejarea calităţii producţiei agricole. Obiectivul acestor negocieri este de a proteja mai bine consumatorii, astfel încât aceştia să nu fie induşi în eroare în legătură cu adevărata origine a produsului.