logo

Procesul de optimizare a școlilor va fi revizuit, ministru


https://www.ipn.md/ro/procesul-de-optimizare-a-scolilor-va-fi-revizuit-ministru-7967_1037906.html

În procesul de optimizare a instituțiilor de învățământ din țară au fost admise acțiuni pripite și chiar greșite. În acest context, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării planifică să-l revizuiască, cu aplicarea în cadrul evaluării a patru grupuri de indicatori. Declarații în acest sens a făcut ministra Monica Babuc în cadrul briefingului de presă susținut după ședința săptămânală a Partidului Democrat, transmite IPN.

Monica Babuc a declarat că în perioada în anilor 2010-2017, în Republica Moldova au fost închise 218 școli, iar alte 303 au fost reorganizate. Premisele care au dus la această reformă, spune ministra, sunt numărul mic de elevi, lipsa cadrelor didactice, dar și prognozele demografice negative pentru localitățile în care au fost optimizate școlile.

Monica Babuc a menționat că, în cadrul evaluării, primul grup de indicatori va viza impactul economic al procesului de optimizare. Al doilea și al treilea grup se va referi la impactul asupra factorului uman, în special asupra elevilor și a cadrelor didactice. Al patrulea grup de indicatori va stabili care a fost impactul închiderii școlilor asupra localităților în care a avut loc procesul. Ministerul va finaliza o etapă de evaluare până la 1 februarie 2018 pentru a stabili și a elabora o strategie de redimensionare a rețelei de instituții de educație, astfel încât pentru un an nou școlar existe o viziune clară despre cum trebuie să evolueze procesul de optimizare.

În altă ordine de idei, ministra s-a referit la curricula școlară, care urmează să fie revăzută, pe motiv că este extrem de complexă și îngreunează capacitatea elevilor de a asimila cunoștințe. Totodată, urmează să fie examinat procesul de prezentare a rapoartelor de către cadrele didactice, întrucât pedagogii pierd în prezent foarte mult timp pentru elaborarea acestora.