logo

Probleme la Alba Iulia nu ar fi existat dacă o comisie independentă ar fi supervizat lucrările, ministru


https://www.ipn.md/ro/probleme-la-alba-iulia-nu-ar-fi-existat-daca-o-comisie-independenta-ar-fi-superv-7967_988471.html

Asfaltul pe strada Alba Iulia nu s-ar fi măcinat la doar 3 luni de la darea în exploatare a drumului dacă o comisie independentă ar fi supervizat lucrările şi dacă analizele de laborator a materialele utilizate ar fi fost făcute de către experţi internaţionali. Declaraţia îi aparţine ministrului transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Anatol Şalaru, transmite Info-Prim Neo. Oficialul a spus la o conferinţă de presă că în cazul străzii Alba Iulia beneficiarul a efectuat lucrările, tot el le-a supervizat şi a efectuat expertizele de laborator. Ministrul susţine că în cazul când există o expertiză independentă, de obicei, internaţională, drumurile reparate pot avea un termen de garanţie şi până la 12-15 ani, în condiţiile în care la fiecare 5 ani sunt efectuate lucrări curente de întreţinere. Primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, a spus anterior într-o emisiune TV că după darea în exploatare a străzii Alba Iulia s-au făcut două expertize de laborator, una de o companie privată, iar alta de către beneficiar. Niciuna nu a depistat nereguli. Cea de-a treia expertiză, efectuată după ce pe stradă au apărut fisuri, a arătat că s-a folosit puţină smoală şi asfalt de proastă calitate. Întreprinderea care a reparat strada, SA „Edilitate”, al cărei acţionar principal este Consiliul municipal Chişinău, urmează să restabilească integral stratul de uzură. Cheltuielile estimative se ridică la 10-15 milioane de lei. Strada Alba-Iulia a fost dată în exploatare de Hramul Chişinăului, la 14 octombrie 2010, iar lucrările au costat peste 30 de milioane de lei. La numai 3 luni de la darea în exploatare, pe o porţiune de 15 metri de drum au apărut fisuri şi gropi.