logo

Principalii indicatori ai pieței serviciilor TV contra plată, în creștere


https://www.ipn.md/ro/principalii-indicatori-ai-pietei-serviciilor-tv-contra-plata-in-crestere-7967_1038590.html

Datele statistice privind evoluția pieței serviciilor TV furnizate contra plată (prin rețele de cablu și tehnologia IP - IPTV) în nouă luni ale anului curent, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), atestă o creștere ușoară a principalilor indicatori ai acestei piețe. În perioada respectivă, numărul total de abonați la serviciile TV contra plată a crescut cu 18% și a alcătuit 319 mii, iar volumul cumulat al vânzărilor pe acest segment de piață a sporit cu 5,7% și a însumat 118,6 milioane lei, transmite IPN.

Creșterea numărului de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de sporirea numărului de abonați ai operatorilor de rețele IPTV, care s-a ridicat la 138,3 mii, ponderea lor în structura abonaților la serviciile TV contra plată ajungând la 43,3%. Totodată, numărul de abonați la serviciile TV prin cablu  a scăzut până la 181,1 mii, ponderea lor fiind de 56,7%.

Rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a crescut până la 9%.

Sporirea volumului total de vânzări a fost determinată de creșterea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Cifra de afaceri a acestor furnizori a crescut cu 7,7 milioane lei și a însumat 54,2 milioane lei. În același timp, vânzările  furnizorilor de servicii TV prin cablu au scăzut cu 1,4 milioane de lei și au alcătuit 64,3 milioane lei. Venitul mediu lunar per abonat la serviciile TV contra plată a crescut  cu 4,6% și a alcătuit 48,1 lei.

Conform situației din 30 septembrie 2017, pe piața serviciilor TV contra plată activau 80 de furnizori. Cele mai mari cote de piață, în funcție de venituri, erau deținute de Moldtelecom (33,5%), Sun Communications (23,5%) și TV BOX (12,6%). Cota cumulativă de piață a celorlalți 77 de furnizori era de 30,4%.