logo

Prime TV - lider de audienţă la nivel naţional


https://www.ipn.md/ro/prime-tv-lider-de-audienta-la-nivel-national-7967_993750.html

Postul privat de televiziune Prime TV este lider de audienţă la nivel naţional, fiind urmat de postul public de televiziune Moldova 1 şi Pro TV Chişinău. Aşa arată datele celui de-al doilea studiu de audienţă, realizat în perioada 13 septembrie-10 octombrie 2011, de IMAS la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent, transmite Info-Prim Neo. Potrivit directorului Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS, Doru Petruţi, pe segmentul radio cea mai mare audienţă la nivel naţional îi revine postului de radio Noroc. Pe locul doi se situează postul public Radio Moldova, care se menţine la acelaşi nivel cu sondajul anterior, iar pe trei − postul Hit FM. „La categoria presă cele mai cunoscute ziare la nivel naţionat rămân Komsomoliskaia Pravda, Antenna şi Makler, iar de data aceasta la capitolul reviste am introdus şi revista Liza, care este cea mai citită, fiind urmată de VIP Magazin”, a declarat Doru Petruţi în cadrul unei conferinţe de presă. Directorul IMAS a mai menţionat că la nivel naţional a fost înregistrată o creştere de audienţă a ziarului Timpul şi a ziarului Adevărul. Potrivit lui Doru Petruţi, sondajul a fost efectuat pe un eşantionul urban de 1130 de persoane, cu o eroare maximă de ± 2.9%, şi pe un eşantionul rural de 605 de persoane, cu o eroare maximă de ±4.0%. Intervievarea a avut loc faţă în faţă, fiind folostiră metodologia Day after recall, adică rememorarea audienţei din ziua precedentă, şi a fost efectuată în mai multe localităţi din ţară. Nadine Gogu, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, a menţionat că proiectul din care fac parte sondajele nu constă doar în sondaje de audienţă, ci şi în susţinerea redacţiilor care nu-şi permit financiar să efectueze un sondaj de audienţă. Studiul naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale a fost realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuzia”, implementat de către CJI în perioada ianuarie – decembrie 2011, cu susţinerea financiară a organizaţiei „Civil Rights Defenders” (fostul Comitet Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia). Primul studiu de audienţă a fost lansat în luna aprilie.