logo

Primăria vrea ca investitorii străini să se simtă comod la Chişinău, Dorin Chirtoacă


https://www.ipn.md/ro/primaria-vrea-ca-investitorii-straini-sa-se-simta-comod-la-7966_1027320.html

Mai mulţi investitori străini în capitală înseamnă dezvoltare şi locuri de muncă pentru cetăţenii moldoveni, iar ţara se va integra în Uniunea Europeană atrăgând investiţii de acolo şi asigurându-le un mediu comod de activitate. Despre aceasta a vorbit primarul capitalei, Dorin Chirtoacă, în cadrul unei conferinţe de presă la IPN. Edilul a participat la eveniment în contextul desfăşurării în capitală a săptămânii „Bucurie în Mişcare”, susţinută de reţeaua de magazine Kaufland, care intenţionează să deschidă mai multe magazine la Chişinău.

Dorin Chirtoacă a spus că reţeaua de magazine Kaufland reprezintă un investitor strategic pentru Republica Moldova. În opinia sa, faptul că această companie susţine evenimente precum „Bucurie în Mişcare” demonstrează că încearcă să cunoască Moldova printr-un mod civilizat.

„Noi ne propunem ca acest investitor, la fel ca şi alţii pe care încercăm să-i atragem la Chişinău, să se simtă confortabil şi să aibă parte de condiţiile prevăzute de lege ca prin aceasta să ne integrăm în Europa. Aceasta înseamnă locuri de muncă, o infrastructură civilizată de a desfăşura comerţ, preţuri corecte la nivel european, adaosuri comerciale, de asemenea, corecte”, a menţionat Dorin Chirtoacă.

Edilul capitalei a spus că procesul de construcţie şi deschidere a magazinelor Kaufland în Moldova este în desfăşurare. Potrivit lui, în prezent se duc negocieri la nivel privat privind terenurile pe care urmează să apară aceste magazine. „Putem fi acuzaţi că facem lobby, dar nu-mi este frică. Voi face lobby pentru oricare companie cu renume, cu credibilitate, din vest în special, astfel încât Republica Moldova şi Chişinăul să se civilizeze”, a spus primarul municipiului Chişinău.

Anna Katharina Scheidereiter de la reţeaua de magazine Kaufland, a spus că din câte cunoaşte în Moldova urmează a fi deschise mai multe magazine din această reţea, iar primul ar urma să apară până la finele anului viitor.

Reţeauau de magazine Kaufland a ajuns în 10 ani lider de piaţă în România şi are 16 mii de angajaţi. Aceasta susţine evenimentul „Bucurie în Mişcare” de la lansarea lui. Evenimentul dat se marchează în premieră în acest an şi la Chişinău fiind organizate mai multe acţiuni de promovare a activităţilor fizice.