logo

Primăria capitalei triază informaţia de interes public şi trişează în relaţiile cu mass-media


https://www.ipn.md/ro/primaria-capitalei-triaza-informatia-de-interes-public-si-triseaza-in-7967_962502.html

Primăria municipiului Chişinău triază lista mass-media cărora le expediază informaţia privind activitatea administraţiei publice locale în format electronic. În acelaşi timp, şefa Departamentului relaţii cu publicul (DRP), Svetlana Frunză, trişează, afirmând că listele beneficiarilor nu au fost modificate. Agenţia de Presă Info-Prim Neo (IPN) a fost eliminată din lista beneficiarilor de comunicate de presă de la Primărie, începând cu 7 noiembrie curent, fără a fi avertizată despre motivele acestei acţiuni. La insistenţele repetate ale agenţiei de a elimina neregulile, Svetlana Frunză susţinea că la mijloc ar putea fi o problemă de ordin tehnic în reţeaua electronică a agenţiei, şi că Primăria expediază IPN comunicatele cu regularitate, ca şi altor beneficiari. Totodată, şefa DRP a subliniat că DRP „primeşte toate comunicatele Info-Prim-ului”. Reporterul AP Info-Prim Neo a stabilit că informaţia de la DRP este distribuită beneficiarilor din presă în mod selectiv, existând cel puţin 4 liste de adrese diferite, la care comunicatele sunt expediate în funcţie considerentele pe care le au funcţionarii Primăriei. Din toate, însă, agenţia Info-Prim Neo lipseşte, ca şi publicaţia „Ziarul de Gardă” (ZG), care a fost de asemenea exclusă din liste, după ce a beneficiat timp îndelungat de comunicatele respective. Solicitată de Info-Prim Neo, directorul „ZG”, Alina Radu, a comunicat că Primăria a exclus ziarul din lista beneficiarilor încă din luna septembrie, din motive necunoscute. Potrivit Alinei Radu, până atunci comunicatele veneau multe şi cu regularitate, lipsa lor fiind calificată de colectivul redacţional ca rezultat al modificărilor de cadre din DRP. Solicitată de agenţie, Svetlana Frunză a declarat că Info-Prim Neo se află în lista beneficiarilor şi că toate comunicatele îi sunt expediate exact ca şi altor organe mass-media. În momentul în care reporterul i-a declarat că are în faţă listele beneficiarilor şi că în ea nu există adresa agenţiei, funcţionarul - care este plătit din banii publici pentru a asigura informarea publicului despre activitatea Primăriei, dar şi a Consiliului municipal - a răspuns: „Dacă ştiţi mai bine, eu ce să fac?”. Conform experţilor, solicitaţi de Info-Prim Neo să comenteze situaţia creată, limitarea accesului la informaţia de interes public pentru organele de presă pe care administraţia locală a capitalei le consideră incomode, trebuie privită în contextul procesului de distrugere a mass-media municipale. Săptămâna trecută, fracţiunile PCRM şi PPCD din Consiliul municipal Chişinău au votat scoaterea la vânzare a posturilor Radio Antena C şi Euro TV Chişinău. În procesul dezbaterilor dure pe marginea acestei chestiuni, mai mulţi consilieri au declarat că vânzarea înseamnă practic lichidarea acestor două surse de informare cu mesaj public şi pluralist şi că decizia luată are şi scopul întreruperii procesului de comunicare dintre administraţia capitalei şi populaţie.