logo

Preşedintele Voronin reclamă manifestări de lobbysm la selectarea întreprinderilor exportatoare de vin


https://www.ipn.md/ro/presedintele-voronin-reclama-manifestari-de-lobbysm-la-selectarea-intreprinderil-7965_963211.html

Preşedintele Vladimir Voronin este nemulţumit de tergiversarea procesului de reluare a exportului de vinuri moldoveneşti pe piaţa din Federaţia Rusă şi consideră inadmisibile manifestările de lobbysm la selectarea întreprinderilor exportatoare. Şeful statului a făcut aceste declaraţii, fără alte precizări şi nume, în cadrul unei şedinţe la tema exportului şi importului produselor alcoolice. Potrivit unui comunicat de presă al Preşedinţiei, Voronin a cerut asigurarea calităţii înalte atât a vinurilor autohtone exportate, cât şi a produselor alcoolice admise pentru comercializare pe piaţa internă, precum şi respectarea strictă a condiţiilor stabilite anterior la organizarea exportului vinurilor moldoveneşti şi a importului băuturilor alcoolice prin intermediul „Ghişeului unic”, Agenţia Agroindustrială „Moldova-Vin” fiind unica instituţie abilitată cu dreptul de eliberare a mărcii comerciale a RM şi a certificatelor de calitate la acceptarea producţiei vitivinicole pe piaţa internă. Presa rusă scria recent că negocierile care au avut loc la mijlocul lunii ianuarie la Moscova între experţii ruşi şi moldoveni nu s-au soldat cu decizia de reluare a exporturilor de vinuri moldoveneşti în Rusia, consultările bilaterale urmând să continue în timpul apropiat. Medicul şef sanitar al Rusiei Ghenadi Onişcenko a spus că va trimite în RM experţi care să facă o evaluare „civilizată”. El a spus că partea moldovenească a ţinut cont de cerinţe şi a intensificat controlul intern al calităţii producţiei vinicole. Potrivit publicaţiilor ruseşti, revenirea producţiei moldoveneşti pe piaţa Rusiei îi va costa mult atât pe producători, cât şi pe consumatori, pentru că în ultima jumătate de an nişa „moldovenească” a fost ocupată. Astfel, producătorii din Moldova vor trebui să revină pe piaţa rusă cu vinuri de o calitate indiscutabilă şi să utilizeze preţuri de „dumping” pentru a reuşi pătrunderea pe piaţa rusă. Unii participanţi de pe piaţa Rusiei continuă să fie reticenţi vizavi de producţia vinicolă moldovenească din cauza lipsei de garanţii că, după un timp, în ea nu vor fi descoperite din nou pesticide.