logo

Preferinţele publicului, diferite de cele ale juriului la preselecţia naţională Eurovision


https://www.ipn.md/ro/preferintele-publicului-diferite-de-cele-ale-juriului-la-preselectia-nationala-7967_995665.html

Formaţia Akord, cu peste 700 de apariţii la radio şi TV, nu a intrat în finala preselecţiei naţionale pentru Eurovision, spre deosebire, de exemplu, de Ruslan Ţăranu, care a fost promovat, deşi a avut doar 4 apariţii în decursul a 21 de zile. Rezultatele monitorizărilor Media Forest Moldova au fost prezentate, luni, la o conferinţă de presă. „Potrivit monitorizărilor, 50% dintre concurenţi, în conformitate cu periodicitatea apariţiei la radio şi TV, ceea ce reprezintă şi opinia consumatorului, nu trebuiau să treacă în finală”, a declarat directorul companiei Media Forest Moldova, Alexandru Popovici. Printre cele 20 de piese selectate de juriu după etapa de audiere live sunt aşa piese ca Open your eyes (M Studio), A ray of sun (Leria), Open your eyes (Dara), Blanshe (Ruslan Taranu) etc., care în topul pieselor mediatizate s-au clasat pe poziţii mai joase de 47. „Se vehiculează în presă că lista celor 20 de participanţi selectaţi pentru finala Eurovision 2012 este influenţată de relaţiile de rudenie şi prietenie între membrii juriului şi participanţii selectaţi”, a menţionat Alexandru Popovici. La capitolul Top posturi radio şi TV care mediatizează concursul Eurovision 2012 cea mai evidentă creştere a avut-o Radio Moldova, de la 10 la 77 de difuzări, acum fiind în TOP 10. Compania Media Forest Moldova şi-a lansat activitatea în mai 2011. Sistemul Media Forest presupune un soft care măsoară produsul mass-media prin prisma frecvenţei apariţiei şi duratei difuzării. Oricine poate beneficia gratuit de aceste informaţii, creându-şi un cont pe site-ul companiei – mediaforest.md. „Necesitatea acestor date constă în evidenţa activităţii pe piaţa media şi amplificarea concureţei”, a declarat anterior Alexandru Popovici.