6 posturi de televiziune s-au ales cu avertizare publică din partea Consiliului Coordonator al Audiovizualului pentru reflectarea neechilibrată a campaniei electorale pentru alegerile locale din 14 iunie, transmite IPN.
Monitorizarea a cuprins perioada 9-17 mai. Mariana Onceanu-Hadârcă, membră a consiliului, a remarcat că şi de această dată se repetă „păcatele” din campaniile electorale anterioare. „Posturile de televiziune Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3 fac partizanat politic Partidului Democrat. E o situaţie care se repetă şi pe care se insistă. Postul de televiziune Accent TV este cel mai politizat, niciun alt post nu acordă atâta spaţiu de emisie partidelor politice”, a remarcat Mariana Onceanu-Hadârcă. Raportul a arătat că Accent TV şi Ren Moldova favorizează în mod special Partidul Socialiştilor.
Un alt membru al CCA, Nicolae Damaschi, a declarat că trebuie să se facă ordine şi a sugerat, dacă e nevoie, să fie monitorizate în fiecare zi Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3, care, potrivit lui, „îşi permit absolut totul”.
Dinu Ciocan, preşedintele CCA, s-a referit la spaţiul de emisie oferit concurenţilor electorali, fiind de părere că e nevoie de un echilibru în reflectarea acţiunilor partidelor de la putere şi celor din opoziţie sau extraparlamentare, deoarece raportul a demonstrat un decalaj foarte mare. Partidele din opoziţie şi cele extraparlamentare au acumulat 77% din emisia programelor informative.
Cei mai mediatizaţi politicieni sunt Dorin Chirtoacă, Vasili Chirtoca, Monica Babuc, Mihail Cârlig şi Grigore Petrenco, iar cele mai mediatizate partide – Partidul Socialiştilor, urmat de Partidul Comuniştilor şi Partidul Democrat.