logo

Politici de dezvoltare a micului business, discutate de către experţi internaţionali


https://www.ipn.md/ro/politici-de-dezvoltare-a-micului-business-discutate-de-catre-experti-internation-7966_1029998.html

Politicile de dezvoltare a micului business în spaţiul Parteneriatului Estic au fost subiectul unei mese rotunde organizate vineri, 30 septembrie, la Chişinău cu participarea experţilor internaţionali din Ucraina şi Georgia. În cadrul evenimentului, Eduards Filippovs, preşedinte al Consiliului Uniunii Oamenilor de afaceri din Letonia, a vorbit despre importanţa acestui sector şi despre experienţa ţării sale în acest domeniu. Masa rotundă a fost organizată de către Asociaţia Micului Business şi Forumul Societăţii Civile, transmite IPN.

Eugen Roşcovanu, preşedintele Asociaţiei  Micului Business, a declarat că ţările europene reprezintă un model de organizare a micului business pentru Republica Moldova, dar şi pentru Ucraina şi Georgia.

„În UE raportul este de circa 80 de întreprinderi la o mie de locuitori, iar în Republica Moldova sunt 14 întreprinderi la o mie de locutori. Guvernarea într-adevăr a întreprins mai mulţi paşi în susţinerea acestui sector, însă efectele şi implementarea urmează să-şi arate eficienţa pe parcurs”, a subliniat Roşcovanu.

Potrivit lui Eugen Roşcovanu, în fiecare din statele Parteneriatului Estic există criterii diferite de determinare a ÎMM-urilor – în funcţie de numărul de angajaţi, cifra de afaceri etc. Ca urmare a discuţiilor, urmează ca să fie iniţiate propuneri de a uniformiza aceste criterii. Astfel va fi mai uşor de creat un tablou cu privire la dezvoltarea acestui sector. La fel, urmează a fi facilitat schimbul de experienţă.

Expertul Eduards Filippovs a menţionat că pentru orice om e importantă creşterea economică şi prosperitatea statului în care trăieşte. Businessul mic e legat direct proporţional cu aceste realizări. Expertul a mai spus că în Letonia, ca şi în Republica Moldova, micul business ocupă o cotă mare, reprezintă mulţi oameni şi are o însemnătate social-economică enormă. În acest sens, e nevoie ca reprezentanţii acestui sector să cunoască, să creeze condiţii, să-şi apere interesele şi să se dezvolte.

Potrivit datelor Asociaţiei Micului Business, în Moldova peste 97% din mediul economic este reprezentat de întreprinderi mici şi mijlocii.