Plătitorii de TVA mai au câteva zile pentru a accesa serviciul „Declaraţie electronică”
https://www.ipn.md/ro/platitorii-de-tva-mai-au-cateva-zile-pentru-a-accesa-7966_994843.html
Cu începere de la 1 ianuarie 2012, subiecţii impunerii cu TVA deserviţi de inspectoratele fiscale teritoriale din municipiile Chişinău şi Bălţi, Direcţia marilor contribuabili, precum şi de către Direcţia administrării fiscale din Comrat urmează să prezinte în mod obligatoriu dările de seamă fiscale on-line, prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”, transmite Info-Prim Neo.
Şeful Centrului de Asistenţă şi Contact, ÎS Fiscservinform, Viorel Bolocan, a menţionat într-o emisiune la Radio Moldova că din 15 mii de agenţi economici care urmau să se conecteze la acest serviciu 14,5 mii au reuşit s-o facă. Reprezentanţii acestora au fost instruiţi gratuit în cadrul unor seminare privind utilizarea acestui serviciu.
Cei circa 500 de contribuabili care au mai rămas, marea majoritate din Chişinău, pot să se conecteze până la 31 decembrie la serviciul „Declaraţia Electronică”, apelând Centrul de Instruire şi Contact din cadrul oficiului fiscal Botanica, situat pe strada Teilor, 7/2, la etajul 5. Dacă contribuabilii sunt deserviţi de către Inspectoratul fiscal teritorial al municipiul Bălţi sau de către Direcţia administrării fiscale din Comrat, există şi acolo câte o persoană care îi va instrui în utilizarea serviciului .
Plătitorii de TVA din aceste unităţi administrativ-teritoriale care nu se vor conecta la acest serviciu până la 31 decembrie vor putea să o facă după 1 ianuarie 2012 , dar deja contra plată – 550 de lei pentru conectare, plus costul instruirii. Rapoartele fiscale după 1 ianuarie vor fi primite de către subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat exclusiv pe cale electronică.
Anton Sîrbu, seful secţiei marketing, ÎS Fiscservinform, a declarat că serviciul „Declaraţie electronică” este implementat cu scopul de a simplifica procesul de raportare fiscală a contribuabililor către SFS. Trecerea la raportarea electronică va contribui la optimizarea cheltuielilor ce ţin de imprimarea rapoartelor fiscale pe suport de hârtie şi de deplasare la oficiul fiscal pentru depunerea acestora. Si nu în ultimul rând, va minimiza factorul uman în raportul fiscului cu contribuabilii, riscul de corupţie pasivă. Pe de altă parte, angajaţii SFS nu vor mai introduce manual ansamblul de date transmise de către contribuabili, se va urgenta prelucrarea acestor date şi introducerea acestora în sistemul informaţional fiscal.
Din 2013 la sistemul de la raportare electronică urmează să treacă şi plătitorii de TVA din alt unităţi administrativ-teritoriale, în număr de circa 8000 potrivit estimărilor SFS.
Până acum prin serviciul „Declaraţie electronică” îşi transmit rapoartele fiscale 4200 de contribuabili.