Piața serviciilor de acces la internet la puncte fixe, în primele trei luni ale anului curent, a crescut atât după numărul de abonați, cât și după veniturile obținute din vânzarea acestor servicii. Datele sunt prezentate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).
Potrivit unui comunicat de presă, citat de IPN, în primul trimestru numărul de abonați la serviciile respective a crescut cu peste șase mii (+1%), față de perioada similară a anului trecut, însumând peste 590 de mii. Volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață a sporit cu 17,3 milioane de lei (+5,8%), depășind cifra de 315 milioane de lei.
Cele mai mari creșteri ale vânzărilor, de +11,5%, au fost înregistrate de compania StarNet, care a atins cifra de 67,4 milioane de lei, și Moldtelecom, care a înregistrat o creștere de 4,5%, însumând 202,4 milioane de lei. Veniturile provenite din vânzarea serviciilor respective, prestate de către Sun Communications au scăzut cu 12,8% și au însumat 13,5 milioane de lei. Volumul cumulat al vânzărilor realizate de ceilalți furnizori au sporit cu 13,2%, totalizând peste 31,7 milioane de lei. Venitul mediu lunar per abonat a crescut cu 1% și a însumat 178,8 lei.
Urmare a evoluției pieței serviciilor de acces la internet fix în bandă largă, la sfârșitul primului trimestru al anului 2018, furnizorii au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 64,2%, StarNet – 21,4%, Sun Communications – 4,3%, iar cota de piață cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 10,1%.