Din cauza schimbării formatului sărbătorii „Ziua Naţională a Vinului” agenţii economici implicaţi au pierdut peste 8 milioane de euro. Calculele sunt prezentate de Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al Federaţiei, cu mici excepţii vinificatorii nu au fost pregătiţi să primească vizitatori sau turişti. Unica companie care s-a implicat direct în organizarea şi promovarea evenimentului a fost Castelul Mimi. Compania Asconi, care a luat Premiul pentru cea mai bună companie vinicolă a anului 2015,
a fost şi ea implicată, dar mai puţin.
„Orheiul Vechi a fost cel care a fost arătat la majoritatea televiziunilor deoarece nu era necesar sa fie făcute reportaje comerciale, însa la capitolul organizare a fost sub orice critică. Celelalte companii nu au prea mişcat niciun deget pentru a atrage turiştii, or acest lucru trebuia făcut de Oficiul National al Viei şi Vinului”, se spune în comunicat.
Transportul Gratuit organizat a fost unicul punct de care s-a ţinut cont în urma solicitărilor făcute de Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova împreuna cu alte 6 asociaţii de profil. Cu toate acestea, transportul pus la dispoziţie a mers şi pe jumătate gol în unele cazuri din cauza lipsei de informare.
„Tulburelul” a fost cel care a salvat oarecum situaţia pentru cei din Chişinău şi pentru alţi vizitatori şi turişti. Organizat în grabă, deoarece până în ultimul moment nu se cunoştea dacă o să aibă loc, acesta a fost locul în care şi-au dat întâlnire toţi cei care au dorit să sărbătorească şi nu aveau posibilitate sa ajungă mai departe de Chişinău.
La Moldexpo, unde s-a desfăşurat „Tulburelul” au fost circa 20000 de vizitatori, la Castelul Mimi – 1500 de vizitatori, la Asconi – în jur de 500 de vizitatori, iar la Orheiul Vechi – 1000 vizitatori, alte vinării în total – circa 1500 de vizitatori. Astfel dacă se face o comparaţie cu anul trecut, când au fost 130000 de vizitatori dintre care 15000 de turişti străini, se înregistrează o scădere cu 81%.