logo

Peste 50% din respondenţii unui sondaj nu-şi doresc demontarea panourilor din capitală


https://www.ipn.md/ro/peste-50-din-respondentii-unui-sondaj-nu-si-doresc-demontarea-panourilor-din-cap-7967_1027143.html

Peste 50% dintre respondenţii unui sondaj de opinie susţin că nu-şi doresc demontarea panourilor publicitare de pe străzile capitalei. Totodată, 58% dintre intervievaţi susţin că publicitatea vizuală contribuie la luarea deciziei privind alegerea unui produs. Datele se conţin într-un sondaj realizat în Chişinău de către compania „Intellect Grup”, la solicitarea unui operator de publicitate, transmite IPN.

Cercetarea arată că 58% dintre respondenţi consideră utilă publicitatea vizuală în municipiul Chişinău, 20% o consideră inutilă, iar 22% nu au răspuns la întrebare. Totodată, 46% dintre intervievaţi consideră neprofesionistă şi incompetentă activitatea autorităţii publice municipale în dezvoltarea mediului urban şi a publicităţii vizuale. 52% dintre respondenţi consideră că primarul capitalei nu ar putea să amelioreze situaţia privind publicitatea vizuală.

Sandu Osadcenco, directorul companiei de publicitate, care a solicitat efectuarea sondajului, a declarat la o conferinţă de presă că industria publicităţii stradale este în alertă de trei luni. Potrivit lui, aceasta după ce primarul general a decis să scoată panourile publicitare de pe străzile oraşului. Directorul companiei este de acord că reţelele de publicitate stradală nu trebuie să fie lăsate în forma actuală, ci trebuie modificate. „Noi avem un program de schimbare a tuturor reţelelor de publicitate din Chişinău. Avem şi un proiect de regulament nou care ar putea face regulă şi care ar putea spune foarte exact cum este voie şi cum nu este voie să plasăm panouri la Chişinău”, a declarat Sandu Osadcenco.

În opinia sa, în industria publicităţii activează un număr mare de oameni şi trebuie să se ţină cont de toate aspectele atunci când se decide scoaterea panourilor. „O problemă complexă necesită şi o soluţionare complexă”, a afirmat operatorul publicitar. Potrivit lui, sondajul de opinie a fost realizat în perioada 4-18 aprilie în municipiul Chişinău pe un eşantion de 94 de persoane.

Anterior, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate a anunţat că primarul capitalei a dispus ca până pe 1 iunie să fie demontate panourile publicitare de pe bulevardele Dacia şi Calea Orheiului. Este vorba despre panourile amplasate la sensurile giratorii şi cele care sunt peste carosabil. Totodată, la sfârsitul lunii martie, pretorul sectorului Centru a anunţat că şi panourile publicitare amplasate de-a lungul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt din capitală trebuie demontate, pe motiv că pe bulevard se vor efectua lucrări de reparaţie