La 17 septembrie 2019 grupul de clienți păgubiți a MAIB în urma furtului din 06 iulie 2019 au continuat protestul, care de acum în continuare va fi desfășurat la sediul central MAIB, la Banca Națională, Ministerul Finanțelor, Oficiul BERD în Republica Moldova și oficiul Consiliului Europei.
Motiv pentru amplificarea protestului constituie, pe de o parte, atîrnarea neglijentă a MAIB față de clienții săi jefuiți, și pe de altă parte, atitudinea instituțiilor statului față de acest caz.
Clienții păgubiți au avut la data de 04 septembrie o ședință comună cu comitetul de conducere a MAIB, la care banca a promis că va oferi soluția pentru compensarea clienților către data de 13 septembrie. Totodată, banca a declarat că înțelege durerea prin care trec clienții. La asemenea declarație a băncii, clienții au suspendat protestul.
Cu toate acestea, la data de 13 septembrie banca nu a oferit soluția. Grupul de pătimiți au avut convingerea că banca a urmărit doar scopul de a mai tărăgăna timpul. În realitate, banca nu lucrează în direcția de a soluționa compensarea. Se lucrează doar sub aspectul de a elimina răspunderea băncii și a lăsa clienții baltă. Banca, în continuare și fără temei, urmărește să treacă întreaga răspundere pe agenția de pază. Banca a întreprins o tentativă de a implica cumva clienții în litigiul cu agenția de pază, tentativă pe care clienții au respins-o în mod categoric.
Pentru a responsabiliza banca pentru neglijența și furtul comis, clienții păgubiți s-au adresat către Banca Națională și Ministerul Finanțelor. Aceste instituții au dreptul și obligația de a sancționa cazurile de încălcare a condițiilor de licențiere de către bănci. Cu regret, nici una din aceste instituții nu s-a autosesizat la un asemenea caz grav. Clienții băncii vor solicita audiere la conducerea guvernului pentru a primi răspuns la întrebarea de ce instituțiile publice nu au intervenit ferm, conform legii, pentru a sancționa o asemenea neglijență a băncii la păstrarea banilor clienților. De ce ancheta penală bate pasul pe loc.
În cazul în care statul nu va asigura ordinea de drept, dacă statul va lăsa clienții băncii față în față cu abuzul fără precedent, protestatarii vor începe un protest nelimitat în fața Guvernului.
Tot astăzi, clienții păgubiți s-au adresat către Oficiul BERD în Republica Moldova, acționarul majoritar al MAIB, cît și către oficiul Consiliului Europei cu sesizări în care au fost descrise detaliile litigiului cu MAIB. Clienții au rugat ajutor de la aceste instituții pentru a rezolva cît mai urgent impasul în care a rămas litigiul între clienții păgubiți și MAIB.
Vom reveni cu alte detalii despre acest caz.
Contact: Șevciuc Veaceslav tel. 079770982
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.