Pe 3 străzi din capitală vor fi schimbate reţelele de apeduct şi canalizare
https://www.ipn.md/ro/pe-3-strazi-din-capitala-vor-fi-schimbate-retelele-de-7967_1003802.html
Reţelele subterane de apeduct şi canalizare pe străzile Constantin Negruzzi, Vasile Alecsandri şi Ştefan cel Mare vor fi schimbate în acest an, transmite Info-Prim Neo.
Şeful Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie, Adrian Boldurescu, a spus că SA „Termocom” este gata să înceapă lucrările cum încheie sezonul de încălzire, iar „Chişinău-Gaz” când va primi autorizaţie de la Primărie. Costul lucrărilor pe străzile Alecsandri şi Negruzzi se estimează la 20-30 de milioane de euro. Pentru reţelele de canalizare şi apeduct pe bd. Ştefan cel Mare SA „Apă-Canal Chişinău” va investi 15 milioane de euro.
În anul 2011, municipalitatea a aprobat un proiectul de modernizare a infrastructurii stradale pentru reconstrucţia a 6 străzi principale din centrul oraşului, inclusiv bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, străzile Constantin Negruzzi, Vasile Alecsandri, 31 august 1989, Tighina şi Alexandru cel Bun. Pe lângă reparaţia capitală a carosabilului şi a trotuarelor, vor fi efectuate şi lucrări de modernizare a reţelelor inginereşti şi renovare a iluminatului public.
Valoarea proiectului de reparaţie a străzilor este de 22 de milioane de euro. Banca Europeană de Investiţii (BEI) a acordat municipalităţii în anul 2012 un împrumut de 10 milioane de euro, iar restul sumei necesare pentru proiect a fost acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
În acest an se planifică reparaţia a 3 drumuri din proiect: străzile Constantin Negruzzi, Vasile Alecsandri şi bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt. Reparaţia acestora nu poate începe fără schimbarea reţelelor subterane de apeduct şi canalizare. Fiecare deţinător de reţele SA „Termocom”, „Apă-Canal Chişinău” şi „Chişinău-Gaz”, urmează să prezinte proiectele tehnice pentru a fi aprobate şi a începe lucrările necesare.
Pentru a începe reparaţia străzilor, Moldova trebuie mai întâi să elaboreze proiecte pentru fiecare stradă, care vor fi verificate şi aprobate de compania EDIS, selectată de BERD. Proiectele privind infrastructura rutieră sunt elaborate de Institutul „Chişinăuproiect”. În acest moment volumul de proiecte trimise pentru a fi verificate sunt în volum de 70%. După ce vor fi verificate şi aprobate, va avea loc licitaţia, în cadrul căreia va fi aleasă firma care va realiza construcţiile stradale.
Şeful Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie, Adrian Boldurescu, a mai spus că în prezent municipalitatea are 3 milioane de lei datorii către „Chişinăuproiect”. În luna mai-iunie ar putea începe licitaţiile pentru construcţia şi reparaţia drumurilor, dacă până atunci vor fi schimbate reţelele de canalizare. Fiecare serviciu urmează să îşi suporte de sine stătător cheltuielile pentru schimbarea reţelelor.