logo

Panouri publicitare amplasate vertical pe piloni de iluminare, proiect


https://www.ipn.md/ro/panouri-publicitare-amplasate-vertical-pe-piloni-de-iluminare-proiect-7966_997768.html

Panourile publicitare de pe bulevardul Dacia tronsonul „Porţile Oraşului” – Aeroport ar putea fi amplasate vertical pe piloni de iluminare, instalaţi din contul operatorilor de publicitate. Cu aceste propuneri vine Asociaţia Agenţiilor de Publicitate (AAPM) în cadrul unui proiect de modernizare a municipiului Chişinău, transmite Info-Prim Neo. Andrei Jicol, membru al asociaţiei, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că panoul publicitar va avea dimensiunile 3/4,8 m şi va fi amplasat pe pilon vertical, nu orizontal ca în prezent, fapt ce-i va permite să se încadreze în dimensiunile fâşiei de gazon. Fiecare panou urmează să fie amplasat pe fiecare al şaselea pilon, astfel distanţa dintre panouri va fi de 270 de metri. Membrii asociaţiei propun ca pilonii pe care va fi amplasată publicitatea să fie instalaţi din contul proprietarilor panourilor. De instalarea celorlaţi piloni pe tronsonul, care acum rămâne neiluminat, ar urma să se îngrijească municipalitatea. De asemenea, se propune ca cheltuielile pentru iluminare de la fiecare pilon să şi le asume tot proprietarii. Potrivit calculelor asociaţiei, acest fapt va permite o economie de circa 20% din cheltuielile municipale. Andrei Jicol a declarat că asociaţia încă un proiect care ar putea fi implementat concomitent cu primul. A doua propunere constă în amplasarea panourilor pe marginea carosabilului la o distanţă de 10-15 metri de la carosabil. „Ideea constă în plasarea a circa 10 construcţii publicitare de tip mega cu dimensiuni de 10/4 m şi care se vor ridica la o înălţime de 10-15 metri, în dependenţă de teritoriu, neapărat la o distanţă nu mai mică de 10 metri de la suprafaţa carosabilului şi la o distanţă nu mai mică de 800 de metri între ele”, a menţionat Andrei Jicol. Membrul AAPM susţine că, în ambele cazuri, toate panourile vor avea aceeaşi formă şi vor fi de aceeaşi culoare pentru a crea a o imagine unică. Potrivit asociaţiei, în ambele cazuri numărul panourilor se va reduce de aproape 5 ori. „Venim cu două proiecte care au ca scop de a păstra locurile de muncă şi de a păstra veniturilor la bugetul de stat şi bugetul local”, a notat Andrei Jicol. În iulie 2011, Parlamentul a adoptat modificări la Legea drumurilor, care interzice instalarea panourilor publicitare la o distanţă mai mică de 6 metri de carosabil, precum şi în zona nodurilor rutiere, în limita benzilor de separare, a podurilor, estacadelor, viaductelor şi barierelor rutiere. În afara localităţilor, publicitatea nu poate fi amplasată la o distanţă mai mică de 150 de metri de la indicatoarele rutiere. În acest sens primarul capitalei a dispus demontarea panourilor publicitare amplasate neregulamentar pe tronsonul de drum Porţile Oraşului - Aeroport până pe 1 iunie.