logo

OTP Bank, Getik și Wultra – un parteneriat pentru inovație


https://www.ipn.md/ro/otp-bank-getik-si-wultra-un-parteneriat-pentru-inovatie-7542_1105975.html

Inovațiile ultimilor ani au transformat radical sectorul financiar-bancar. Tot mai mulți consumatori optează pentru servicii online, ceea ce implică necesitatea unor sisteme de plăți accesibile și sigure. OTP Bank urmărește aceste tendințe prin dezvoltarea continuă a serviciilor digitale.

Astfel, în 2023 echipa băncii și-a propus o țintă
ambițioasă: lansarea unei noi versiuni a aplicației OTP Internet și Mobile Banking în octombrie a aceluiași an, cu îmbunătățiri semnificative în experiența utilizatorului și securitate. Noua versiune pune accentul pe simplificarea procesului de înrolare și autentificare, aliniindu-l la standardele Directivei europene privind serviciile de plată 2 sau PSD2.

Standardul PSD2 presupune implementarea autentifică
rii sigure (Strong Customer Authentication sau SCA), utilizând cele mai avansate tehnologii de autentificare, inclusiv:

  • Autentificare biometrică: recunoaștere facială sau amprentă digitală pentru un acces rapid și securizat.
  • Autentificare multi-factor: combinarea mai multor metode de autentificare pentru a garanta securitatea conturilor.
     

În implementarea standardelor PSD2, banca a apelat la colaboratorul de durat[ Getik, furnizor al soluțiilor mobile și internet banking. Împreună partenerii au identificat o soluție lider pe piața - token-ul de autentificare mobilă oferit de compania Wultra.

Ghenadie Dumanov, CEO Getik, a explicat abordarea echipei sale: ”Autentificarea reprezintă primul contact al utilizatorului cu serviciile de digital banking, e primul pas al oricărui user journey. Misiunea noastră în acest proiect a fost de a transforma o necesitate tehnică într-un produs inovator. De aceea, pe lângă aspectele ce țin de securitate și care au fost implementate alături de Wultra, am lucrat îndeaproape cu OTP Bank pentru a oferi cea mai simplă și confortabilă experiență pentru client.”

„La Wultra, ne-am angajat să
promovăm transformarea digitală și să stimulăm conformitatea PSD2 prin soluții avansate de autentificare pentru instituții financiare. Alături de experții Getik, am reușit să oferim clienților asistență continuă pentru a ne asigura că pot valorifica pe deplin securitatea și funcționalitatea soluției noastre comune. Așteptăm noi colaborări pentru a sprijini evoluția continuă a sectorului bancar din Moldova,” a menționat Petr Dvořák, CEO Wultra.

Irina Pohilă, Șefa Departamentului Produse Digitale OTP Bank,
a remarcat: ”Obiectivul principal al OTP Bank a fost de a oferi clienților siguranța și comoditatea autentificării conforme cu standardele UE. Partenerii noștri au răspuns acestei cerințe implementând rapid și eficient o soluție performantă, utilizând tehnologia de autentificare sigură. Această istorie de succes este doar unul din numeroasele exemple de inovații digitale pe piața bancară din Moldova.”

Echipa Getik a integrat token-ul î
n aplicația mobilă a băncii în timp record. Colaborarea eficientă dintre cei trei parteneri a facilitat lansarea noii metode de autentificare în octombrie 2023, cu mult înainte de februarie 2025, termenul stabilit de programul național de conformitate cu standardele UE. Experiența confirmă angajamentul OTP Bank de a inova alături de lideri în domeniu și de a oferi clienților servicii intuitive, sigure și moderne.

---

Getik are peste un deceniu de experiență ca furnizor de soluții de internet și mobile banking, fiind lider pe piața de digital banking din România. Portofoliul companiei include întregul ecosistem de produse bancare digitale, iar prin divizia sa de inovație, Getik dezvoltă soluții Banktech care integrează cele mai interesante funcționalități din banking și fintech.

Wultra oferă băncilor și companiilor fintech soluții de autentificare moderne, ușor de implementat, care îmbunătățesc cu adevărat experiența clienților.

OTP Bank Moldova, subsidiară a Grupului OTP din 2019, este un furnizor integrat și universal de servicii financiare. Cu o abordare definită de responsabilitate, angajament și profesionalism, OTP Bank înțelege nevoile clienților și contextul actual de piață și este un partener financiar de încredere în furnizarea de servicii financiare. OTP Bank ocupă locul trei, după active, în clasamentul instituțiilor bancare din Moldova, conform datelor BNM.


*******
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.