ONG oferă consultaţii juridice gratuite în litigiile cu băncile
https://www.ipn.md/ro/ong-ofera-consultatii-juridice-gratuite-in-litigiile-cu-bancile-7965_1003627.html
Cetăţenii care au litigii cu o bancă, cu o firmă de leasing sau cu o firmă care acordă împrumuturi pot beneficia, la telefon, de consultaţii juridice gratuite oferite de către juriştii Ligii pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor. Este un serviciu lansat ca urmare a situaţiei în care s-a pomenit Banca de Economii, a spus preşedintele ONG-ului, Roman Mihaeş, la o conferinţă de presă, transmite Info-Prim Neo.
La Linia Verde – nr. tel.: 022 23-83-16 sunt chemaţi să sune cetăţenii care nu-şi pot scoate banii, în cazul unor bănuieli de contracte frauduloase sau credite cu procente exagerate şi altele. Serviciile sunt acordate de la ora 09.00 până la 17.00, de luni până vineri. „Băncile trebuie să devină elementul cel mai sigur unde cetăţeanul îşi ţine banii. Tocmai acest interes ne ghidează să ne implicăm”, a spus preşedintele ligii.
Roman Mihaeş constată că sistemul bancar din Republica Moldova s-a dezvoltat într-un mod foarte ciudat în anii independenţei. Au avut loc câteva situaţii de falimente bancare răsunătoare, iar acum în vizor este şi Banca de Economii, singura controlată de stat.
În opinia lui Roman Mihaeş, Guvernul Republica Moldova trebuie să-şi prezinte demisia la prima şedinţă a plenului din această săptămână. „Guvernul AIE 2 poate să îngroape visul european al Republicii Moldova. Din păcate, avem un guvern politic, format din clientela politică a partidelor aflate la guvernare fără nicio excepţie, atât PLDM, PDM şi PL şi-au delegat miniştrii pe criterii politice”, a menţionat preşedintele Ligii pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor.
Roman Mihaeş a subliniat că este imperativ necesar să fie schimbat managementul de la BEM şi să-şi dea demisia cei care gestionează banca la momentul actual. Liga pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor va monitoriza activitatea comisiei parlamentare de anchetă privind investigarea situaţiei la BEM şi în sistemul bancar în întregime. După monitorizare, ONG-ul ar putea veni cu unele propuneri de modificare a legislaţiei pentru îmbunătăţirea situaţiei în domeniul bancar.
Liga pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor a fost constituită ca organizaţie obştească în anul 2000 şi are drept scop protecţia consumatorilor.