logo

Omega, Moldova Suverană şi Nezavisimaia Moldova continuă să favorizeze PCRM, raport


https://www.ipn.md/ro/omega-moldova-suverana-si-nezavisimaia-moldova-continua-sa-favorizeze-pcrm-7965_986377.html

În cea de-a cincea săptămână de campanie electorală, ca şi în săptămânile precedente, unele ziare şi agenţii de presă au demonstrat un comportament electoral părtinitor, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă expertul mass-media Petru Macovei. Conferinţa a fost susţinută, marţi, cu prilej prezentării celui de-al treilea raport de monitorizare a reflectării campaniei electorale de către mass-media, efectuat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, transmite Info-Prim Neo. Petru Macovei a declarat că monitorizarea a 16 ediţii, inclusiv pagini web, timp de o săptămână a demonstrat că nu toate dintre ele respectă normele deontologice. Agenţia Omega, ziarele Moldova Suverană şi Nezavisimaia Moldova au demonstrat un comportament editorial părtinitor, de favorizare şi promovare a PCRM şi de discreditare a oponenţilor politici ai comuniştilor. În acelaşi timp, ziarele Timpul de dimineaţă şi Jurnal de Chişinău critică PCRM sau îl prezintă în context preponderent negativ, iar PLDM şi PL sunt prezentaţi în culori pozitive în materialele de opinie. Ştirile din aceste ziare sunt nepărtinitoare. Aceeaşi defavorizare a comuniştilor şi simpatizare a formaţiunilor liberale se atestă şi la portalul de ştiri www.unimedia.md. Ziarul Flux îi critică pe toţi concurenţii electorali, cei mai mediatizaţi în lumină pozitivă fiind candidaţii PPCD. În raport se menţionează că ziarele locale Cuvântul şi Gazeta de Sud au publicat ştiri neutre, iar în materialele de opinie PCRM a apărut mai mult negativ decât pozitiv. Potrivit lui Petru Macovei, pare că s-au retras de la reflectarea campaniei electorale ziarele Vesti Găgăuzii şi Golos Bălţi. Mai puţin se implică în acest proces ziarul Komsomoliskaia pravda, dar în materialele de opinie se observă o favorizare uşoară a PCRM. În majoritatea ediţiilor a crescut numărul informaţiilor şi materialelor de opinie cu tematica electorală, subliniază expertul mass-media. Publicaţiile au fost monitorizate în perioada 25 – 31 octombrie. Proiectul „Monitorizarea mass-media în campania electorală” se realizează în parteneriat cu Asociaţia Presei Independente şi cu Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC.