logo

Oleg Alexa: Gările auto trebuie să ajungă din nou în gestiunea statului


https://www.ipn.md/ro/oleg-alexa-garile-auto-trebuie-sa-ajunga-din-nou-7967_1105985.html

Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), Oleg Alexa, consideră că gările auto trebuie să ajungă din nou în gestiunea statului. Primii pași în acest sens au fost făcuți de către APP în 2022, dar, după ce s-a schimbat conducerea instituției, lucrurile bat pasul pe loc.

Într-o conferință de presă la IPN, Oleg Alexa, a explicat că, în luna august 2022, Agenția Proprietăți Publice, a anunțat că programul investițional nu este respectat de către partenerul privat („Gările Auto Moderne”) și reziliază contractul cu acesta. În opinia lui Oleg Alexa, pe atunci, persoana care era în fruntea APP-ului a făcut primul pas corect în direcția luptei cu grupurile de oligarhi care au preluat gestionarea gărilor auto.

Ulterior APP a elaborat un plan de acțiuni și în maximum două luni, până pe 1 decembrie 2022, gările auto trebuiau deja să înceapă activitatea sub pavilionul unei întreprinderi de stat. Aici a fost consultată și poziția transportatorilor. Între timp, șeful APP demisionează, după care a demisionat și următorul șef de la APP, iar apoi în fruntea instituției a fost numit Roman Cojuhari, care exercită și în prezent funcția. Odată cu aceasta, menționează Oleg Alexa, totul a început să se tărăgăneze în mod premeditat. „Este clar că ei acționează în comun cu gruparea Vîlcu-Andronachi”, a declarat Oleg Alexa, insistând că „gruparea Vîlcu-Andronachi” deține astăzi majoritatea gărilor auto din Chișinău și centrele raionale.

Oleg Alexa susține că APP a demonstrat că are personal suficient și pregătit profesional ca să preia un aeroport, fără să perturbeze cursele, sugerând că ar putea face asta și cu Gările Auto și, chiar dacă la preluarea gărilor va întâmpina rezistență din partea Vîlcu-Andronachi, nu înseamnă că cursele regulate de pasageri se suspendă. Transportatorii vor continua să deservească pasagerii.

El a mai spus că în discuțiile sale cu ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Andrei Spînu, despre gările auto, tarife și rolul gărilor în ramură, a menționat că de trei ani nu se face nimic, „gruparea Vîlcu-Andronachi a fost lăsată să jăcmănească și să stoarcă din ramura transportului cât vrea”.

Notă: Agenția IPN oferă dreptul la replică persoanelor care se consideră vizate în știrile realizate de pe declarațiile organizatorilor prezentei conferințe de presă, inclusiv prin facilitarea organizării altei conferințe de presă în condiții similare.