logo

Oazu Nantoi acuză CCA de nerespectarea Codului Audiovizualului


https://www.ipn.md/ro/oazu-nantoi-acuza-cca-de-nerespectarea-codului-audiovizualului-7967_967143.html

Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) nu a întreprins nimic în vederea soluţionării cererii cetăţeanului Oazu Nantoi care a cerut acestuia să efectueze un control în vederea stabilirii corespunderii emisiunii “Rezonans” cu prevederile Codului Audiovizualului, a declarat Nantoi în cadrul unei conferinţe de presă. El a concluzionat că aceasta demonstrează că, de fapt, CCA nu funcţionează. Sursa citată a anunţat că a solicitat încă în luna iulie ca CCA să examineze dacă emisiunea respectivă, care este difuzată de postul public de televiziune “Moldova 1” corespunde rigorilor legislaţiei în domeniu şi ale Constituţiei. El primit ulterior un răspuns din partea ex-preşedintelui Corneliu Mihalache, care prezenta de fapt un document primit din partea Conducerii “Moldova 1”. Nantoi nu a fost mulţumit de acesta şi a adresat o nouă solicitare, la care a fost anunţat că chestiunea respectivă va fi examinată la o şedinţă publică după venirea membrilor CCA din concediu. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar Nantoi a adresat o chemare în judecată a CCA . De asemenea, el l-a informat, printr-o scrisoare, şi pe spicherul Marian Lupu despre acest caz. Oazu Nantoi a explicat acţiunile sale prin faptul că în opinia sa, realizatorii emisiunii “Rezonans”, difuzate prin intermediul TV publice, în modul cel mai brutal îi lezează drepturile constituţionale de cetăţean. Potrivit lui, realizatorii emisiunii, în mod conştient denaturează esenţa problemelor abordate, prezintă viziuni unilaterale şi tendenţioase, nu admit expunerea a nici unui punct de vedere de alternativă. În cadrul conferinţei, sursa citată a mai afirmat că declaraţiile anterioare privind integrarea europeană peste noapte devin din ce în ce tot mai domoale, iar în realitate R. Moldova alunecă spre campania electorală. Dacă înainte de alegerile parlamentare din 2005, Partidul Comuniştilor încerca să devină mai democrat, temându-se de o revoluţie oranj, astăzi, PCRM recurge la „practicile tradiţionale”. De facto, în R. Moldova este creat un mediaholding dirijat de putere, scopul căruia este promovarea politicii cinice de spălare a creierilor, de manipulare a opiniei publice în perspectiva alegerilor din 2009, a conchis Oazu Nantoi.