logo

O zi anti-corupţie în troleibuzele din Chişinău


https://www.ipn.md/ro/o-zi-anti-coruptie-in-troleibuzele-din-chisinau-7967_973276.html

O zi anti-corupţie s-a desfăşurat, luni, 29 decembrie, în troleibuzele din capitală. Între ora 11.00 şi 15.00, membri şi voluntari ai Grupului de iniţiativă „Glasul Tinerilor” au împărţit pliante pasagerilor şi au vorbit la microfon despre pericolul pe care îl reprezintă corupţia pentru societate. Activităţile au fost organizate în troleibuzele de pe rutele 18, 22 şi 24 de către trei echipe. Voluntarii au purtat tricouri şi şepci cu inscripţia „Tu poţi opri corupţia!”. Aurelia Petrov, coordonatorul echipei de pe ruta nr. 22, a declarat pentru Info-Prim Neo că cei patru membri ai echipei au reuşit să informeze pasagerii din şapte troleibuze. Unul din tineri a citit un mesaj la microfon, acolo unde a fost posibil, sau în salonul troleibuzului. Ceilalţi trei au oferit la intrare pasagerilor broşuri şi pliante de şase tipuri, cu informaţii despre ce este corupţia, care sunt metodele de combatere a acestui flagel şi unde ar trebui să sune pentru asistenţă în cazul în care cunosc un caz de corupţie. Pasagerii au avut reacţii diverse la această acţiune, spune Aurelia, însă, în general, atitudinea oamenilor a fost una pozitivă. Călătorii au adresat întrebări voluntarilor, le-au povestit despre propriile experienţe. Foarte mulţi au deschis pliantele şi au citit chiar în troleibuz. Unele persoane au avut, totuşi, anumite reţineri. De obicei, acestea erau persoane de vârsta a treia, menţionează Nicolae Olăraşu, coordonatorul echipei de pe ruta nr. 18. Acest grup a reuşit să distribuie pliante în patru troleibuze, dar şi în staţii. O astfel de acţiune are un impact pozitiv în masă şi merită să fie repetată, este convinsă Maria Bivol, coordonatorul echipei de pe ruta nr. 24. Campania naţională „Tu poţi opri corupţia” este parte a programului Consolidarea Capacităţii de Monitorizare a Societăţii Civile din Moldova (CCMSCM), finanţat de Guvernul SUA prin intermediul Corporaţiei Provocările Mileniului, administrat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi implementat de Academia pentru Dezvoltare Educaţională (AED), în cadrul Planului Preliminar de Ţară (PPŢ) pentru Moldova. AED va avea sprijinul Agenţiei de Relaţii Publice „Parc Communications” în implementarea campaniei.