O nouă reformă a structurii Primăriei capitalei va lăsa fără lucru circa 90 persoane
https://www.ipn.md/ro/o-noua-reforma-a-structurii-primariei-capitalei-va-lasa-fara-7967_959707.html
Optimizarea structurii Primăriei capitalei şi a subdiviziunilor Consiliului municipal Chişinău (CMC), propusă de primarul interimar Vasile Ursu, ar putea lăsa fără lucru circa 90 de persoane, motiv din care iniţiativa nu este salutată de mai mulţi şefi de subdiviziuni.
Aceştia şi-au exprimat dezacordul faţă de reducerea personalului, în cadrul unei şedinţe comune a Comisiei pentru buget, economie, finanţe şi patrimoniu public local şi a Comisiei juridice, pentru ordinea publică şi activitatea administraţiei publice locale, în cadrul căreia primarul interimar al capitalei a prezentat modificările organigramelor Aparatului Primăriei şi ale subdiviziunilor CMC.
Şeful Direcţiei Transport Public şi Căi de Comunicaţii, Veaceslav Ţărnă, a informat că în ultimii ani au fost disponibilizate 28 de persoane din cadrul acestei direcţii, iar acum alţi 13 angajaţi ar putea rămâne fără serviciu, deşi volumul de lucru afectat acestei subdiviziuni a crescut de câteva ori şi continuă să sporească.
Nici Svetlana Chifa, şefa Direcţiei municipale pentru Protecţia Drepturilor Copiilor, nu este de acord cu reducerea personalului, invocând, de asemenea, creşterea volumului de lucru. Totodată, ea a spus că schimbarea denumirii subdiviziunii în Direcţia pentru ocrotirea şi protecţia minorilor este contraindicată, deoarece se impune o denumire arhaică, conţine două sinonime – „ocrotire şi protecţie”, iar termenul „minori” nu este aplicat în practica internaţională.
Vasile Ursu a menţionat, în cadrul şedinţei, că de optimizarea structurii şi statelor de personal este nevoie „pentru a selecta oamenii care vor să lucreze”, dar şi în baza unei hotărâri a Guvernului. Potrivit lui Ursu, există multe persoane care în cei 7-10 ani de activitate nu au muncit, dar „au stat la cafea”, sugerându-le să-şi dea demisia din proprie iniţiativă.
Sursa citată a mai argumentat necesitatea optimizării prin faptul că subdiviziunile Primăriei şi ale CMC sunt computerizate, fapt care conduce la reducerea volumului de lucru.
Noile proiecte de organigrame mai prevăd schimbarea titulaturii unor subdiviziuni, conform hotărârii Guvernului, dar şi, după cum s-a exprimat Ursu, „pentru a scăpa de unii şefi care nu-şi îndeplinesc obligaţiunile”.
Se mai propune constituirea Direcţiei generale arhitectură, urbanism şi relaţii funciare a CMC, pe baza a trei subdiviziuni actuale: Direcţia generală arhitectură şi urbanism, cea Funciară şi Direcţia controlul regimului urban, precum şi lichidarea Direcţiei management financiar şi audit intern a CMC cu preluarea funcţiilor acesteia de către Direcţia generală finanţe.
În cazul în care Consiliul Municipal va aproba joi, 8 iunie, noile organigrame, atunci vor fi disponibilizate 87 persoane, inclusiv 49 angajaţi din Aparatul Primăriei municipiului Chişinău şi 39 din direcţiile CMC.