O agenţie internaţională de publicitate susţine că maniera de decizie a Primăriei capitalei creează nesiguranţă în gestionarea afacerilor în Chişinău
https://www.ipn.md/ro/o-agentie-internationala-de-publicitate-sustine-ca-maniera-de-decizie-a-primarie-7967_962808.html
Agenţia internaţională de publicitate McCann-Erickson Moldova susţine că maniera de decizie a Primăriei municipiului Chişinău creează nesiguranţă în gestionarea mediului de afaceri din capitală.
Agenţia a anunţat vineri, 22 decembrie, în cadrul unei conferinţe de presă, că va adresa repetat o scrisoare deschisă pe numele primarului interimar al municipiului Chişinău, Vasile Ursu, privind interzicerea plasării unor materiale publicitare pe panourile din capitală, după care va acţiona Primăria în judecată.
Directorul Agenţiei, Natalia Puhleacova, a declarat că prima scrisoare adresată în luna noiembrie din partea Asociaţiei Agenţiilor Publicitare din RM nu a avut nici un impact autorităţilor locale, care nu şi-au anulat acţiunile ilegale. De asemenea, ea a menţionat că a avut mai multe încercări de a intra în audienţă la primarul interimar şi la arhitectul principal al municipiului, Nicon Zaporojan, însă de fiecare dată era anunţată că funcţionarii nu sunt în birouri.
Puhleacova a menţionat că, la 23 octombrie, Direcţia Arhitectură, Urbanism şi Relaţii Funciare (DAURF) a aprobat macheta cu produsul publicitar pentru votca „Русский размер”, care corespundea pe deplin prevederilor Legii cu privire la publicitate şi normelor etice, prevăzute pentru publicitatea alcoolului: pe ea nu erau reprezentate nici persoane, nici procesul de consumare şi nici îndemnul de consumare a alcoolului. De asemenea, macheta respectivă a fost coordonată cu Centrul naţional de terminologie. După semnarea machetei, Agenţia a pregătit imagini publicitare în valoare de 1 842,6 euro şi a semnat acorduri cu 6 operatori ai reţelei de publicitate exterioară în valoare de peste 9 mii USD.
La 8 noiembrie, însă, proprietarii câtorva reţele publicitare pe panourile cărora a fost amplasată imaginea respectivă au primit o scrisoare semnată de şeful Scţiei reclamă din cadrul DAURF, Serghei Polihovici, în care se cerea scoaterea imediată a acestor imagini pe motiv că „ar contravine normelor de bună credinţă şi mentalitate socială”. Un alt motiv invocat a fost „calitatea proastă şi maniera de impunere” a publicităţii de acest gen.
Autorităţile locale nu s-au arătat interesate nici măcar să discute cu reprezentanţii agenţiei pentru a ajunge la o înţelegere amiabilă, prin care prejudiciile financiare ale acesteia ar fi putut fi recuperate ulterior prin alte acţiuni publicitare. Puhleacova consideră că maniera în care autorităţile locale îşi permit să ia astfel de decizii creează nesiguranţă în gestionarea afacerilor pe viitor în RM.
Agenţia mai solicită Primăriei capitalei ca, în termene restrânse, să elaboreze şi să aprobe un document care ar stabili reguli concrete pentru imaginile publicitare din municipiu, astfel ca pe viitor să nu mai poată fi admise ilegalităţi similare.