logo

Numărul materialelor electorale din presa scrisă a crescut


https://www.ipn.md/ro/numarul-materialelor-electorale-din-presa-scrisa-a-crescut-7965_986675.html

Numărul materialelor de presă care reflectă campania electorală a crescut în perioada 8-14 noiembrie de la 599 la 605, a declarat expertul mass-media Petru Macovei în cadrul prezentării celui de-al cincilea raport de monitorizare elaborat de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul Coaliţiei pentru Alegeri Libere şi Corecte, transmite Info-Prim Neo. Potrivit raportului, volumul publicităţii plasate în ziare s-a dublat faţă de săptămâna precedentă. În 6 dintre ziarele monitorizate – Flux, Moldova Suverană, Nezavisimaia Moldova, Evenimentul Zilei, Gazeta de Sud şi Cuvântul – volumul ştirilor a fost mai mic decât cel al materialele de opinie, iar ziarul Vesti Găgăuzii nu a publicat nicio ştire despre alegeri. Cu unele excepţii, presa scrisă continuă să mediatizeze campania electorală din perspectiva concurenţilor electorali pe care îi simpatizează sau de care depind patronii şi editorii acestor publicaţii. Siteul omg.md şi ziarul Nezavisimaia Moldova şi Moldova Suverană fac partizanat politic în favoarea PCRM, comportându-se ca instituţii media de partid, iar atitudinea lor editorială este axată pe discreditarea oponenţilor comuniştilor. Pe de altă parte, aceste publicaţii arată că doar PCRM este partidul care poate conduce ţara şi are soluţii pentru toate. Potrivit lui Petru Macovei, Timpul de Dimineaţă şi Jurnal de Chişinău defavorizează concurentul electoral PCRM în majoritatea absolută a materialelor jurnalistice, avantajând partidele liberale şi în general partidele necomuniste. Partidele din AIE au fost favorizate şi de ziarele regionale Cuvântul şi Gazeta de Sud. Ziarele Panorama, Flux şi Evenimentul Zilei favorizează PUM, PPCD şi, respectiv, PDM. Agenţia Infotag şi portalul unimedia.md au avut un comportament editorial relativ echilibrat, prezentând opinii şi poziţii diferite ale partidelor în contextul campaniei electorale, iar agenţia Moldpres a difuzat materiale pozitive despre AIE şi PLDM. CJI preconizează să publice la începutul lunii decembrie un raport final de monitorizare a reflectării campaniei electorale de către mijloacele de informare în masă.