logo

Numărul abonaţilor la TV contra cost s-a micşorat, dar veniturile sunt în creştere


https://www.ipn.md/ro/numarul-abonatilor-la-tv-contra-cost-s-a-micsorat-dar-7966_1009573.html

Numărul abonaţilor la serviciul TV contra cost s-a micşorat în primele nouă luni ale anului curent, cu 1,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi a alcătuit 279,5 mii. În acelaşi timp, veniturile pe acest segment de piaţă au sporit cu circa 2,6% şi au totalizat peste 124,3 milioane de lei, transmite IPN cu referire la datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), transmite IPN.

La 1 octombrie 2013, rata de penetrare a serviciului TV contra cost la 100 de locuitori era de 7,85%. Din totalul de 279,5 mii de abonaţi 74,5% sunt conectaţi la reţele TV prin cablu, 21% – în baza tehnologiei IP TV, 2,7% – prin reţele satelit (DTH) şi 1,8% - prin reţele MMDS.

Potrivit  ANRCETI, că tendinţa de reducere a abonaţilor la televiziunea contra costa este cauzată de migrarea abonaţilor televiziunii prin cablu la alte platforme de recepţie a programelor, în particular la internetul în bandă largă.

Numărul abonaţilor la serviciul TV furnizat prin tehnologia IP a crescut cu 25% (11,9 mii) şi a totalizat 58,7 mii de persoane, iar al abonaţilor prin cablu TV digital – cu 6,6% (3 mii) şi a însumat 48,9 mii.

În perioada de raport, pe piaţa serviciului TV contra cost au activat 102 de furnizori. Cele mai importante cote pe această piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, sunt deţinute de SRL „Sun Communications” – 30,7%, SA „Moldtelecom” – 24,2%, SRL „Focus sat” – 5,7%, SRL „AMT” – 4,5%. Ceilalţi furnizori deţin împreună o cotă de piaţă de 34,9%.