Wolf Dietrich Heim, reprezentantul special al președintelui în exercițiu al OSCE, ministrul de externe al Austriei, Sebastian Kurz, a efectuat o vizită de lucru în regiunea transnistreană, transmite IPN.
Unul dintre subiectele pe care a insistat administrația transnistreană este demersul reluării depline a transportării mărfurilor pe căile ferate de pe segmentul transnistrean – înțelegere atinsă în luna iunie cu Chișinăul.
La rândul său, Wolf Dietrich Heim a menționat că a vizitat regiunea transnistreană în calitate de reprezentant al OSCE pentru a-și forma o „viziune proaspătă” asupra situației.
Liderul așa-zisului organ legislativ transnistrean, Alexandru Șerba, speră implicarea OSCE în calitate de mediator în procesul de reglementare transnistreană în formatul 5+2 va fi de succes. „Acest format trebuie să rămână o platformă pentru soluționarea problemelor existente. În primul rând, este vorba despre necesitatea de a crea condiții pentru libera circulație a cetățenilor și a mărfurilor și pentru dezvoltarea activității antreprenoriale”, a menționat Șerba.
Reprezentantul politic interimar din partea regiunii transnistrene, Vitali Ignatiev, la întrevederea cu diplomatul austriac, a comunicat că participanții dialogului moldo-transnistrean s-au concentrat pe soluționarea în termene cât se poate de restrânse a problemelor social-umanitare și economice, care fac dificilă viața oamenilor.
„Putem să constatăm că succesul nostru se bazează pe efortul colectiv și că vom obține progres în formatul 5+2 și pe acele chestiuni care nu sunt vizate de acest format”, a comentat Wolf Dietrich Heim la finalul vizitei în regiune.
La început de 2017, Germania a predat Austriei președinția în exercițiu a OSCE. Ministrul austriac de externe, Sebastian Kurz, este așteptat la Chișinău la începutul lunii februarie, implicit pentru a stabili agenda unei noi runde de negocieri în formatul 5+2 (Moldova, administrația transnistreană, OSCE, Rusia, Ucraina și observatorii SUA și UE).
Autoproclamata Republică Moldovenească Nistreană (Transnistria) nu este subiect de drept internațional, fiind considerată parte a Republicii Moldova, asupra căreia autoritățile constituționale nu dețin controlul.