logo

Neînţelegeri între firmele care plasează panouri de publicitate în capitală


https://www.ipn.md/ro/neintelegeri-intre-firmele-care-plaseaza-panouri-de-publicitate-in-capitala-7966_983230.html

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova sesizează autorităţile locale şi societatea civilă despre încălcarea de către tot mai multe firme, în special nou-create, a regulamentul de plasare a panourilor publicitare în oraş. Multe dintre acestea, spun reprezentanţii asociaţiei, sunt montate cu încălcarea normelor tehnice, fapt care pune în pericol securitatea cetăţenilor, transmite Info-Prim Neo. „Oraşul se transformă treptat într-o gunoişte publicitară”, spus joi, 17 iunie, la o conferinţă de presă directorul agenţiei „Aquarelle”, Angela Sârbu, membru al Asociaţia Agenţiilor de Publicitate. „Parcă am fi în Chicago în anii 1930 . Trebuie de luat măsuri urgente, de creat comisii pentru a face regulă”, a mai spus femeia de afaceri. Angela Sârbu a fost susţinută şi de Grigorei Bosenko, membru al Consiliului Arhitecţilor în Moldova, care a spus că panourile imense de publicitate acoperă monumentele istorice. „Îmi este ruşine de oaspeţii europeni care vin la noi şi văd un autodrom, în loc de capitală europeană ”, a subliniat arhitectul. „Plasarea panourilor unul lângă altul sau instalarea deasupra carosabilului încalcă regulamentul vădit şi prezintă un pericol foarte mare pentru cetăţeni”, a remarcat directorul agenţiei „Standart”, Victoria Barbă. Şi preşedintele consiliului Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate, Serghei Hasanov, director al agenţiei „Varo-Inform”, a declarat că plasarea abuzivă a panourilor strică imaginea oraşului, dar şi a agenţiilor de publicitate care se conformează reglementărilor în domeniu. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate cere Primăriei să interzică montarea suporturilor publicitare cu dimensiuni mai mari de 10 metri pătraţi. Directorul agenţiei „Neorama”, Sandu Osacenco, a întrebat din sală membrii Asociaţia Agenţiilor de Publicitate de ce arată cu degetul la alţii dacă ei însişi admit încălcări şi a adus şi câteva exemple. La această remarcă organizatorii conferinţei de presă s-au justificat că sunt cazuri singulare şi că panourile respective au fost montate mai demult, până la aprobarea reglementărilor pe piaţa de publicitate. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova a fost înregistrată la 14 iulie 2006 şi întruneşte 11 firme care reprezintă tot spectrul businessului publicitar.