logo

Municipiul Chişinău ar putea rata investiţii de milioane de euro din cauza divergenţelor între Primărie şi Consiliul Municipal


https://www.ipn.md/ro/municipiul-chisinau-ar-putea-rata-investitii-de-milioane-de-euro-7965_962888.html

Primăria municipiului Chişinău a prelungit până pe 20 ianuarie 2007 concursul de prezentare a ofertelor în cadrul proiectului de parteneriat public privind construirea a 300 de staţii de aşteptare a transportului urban în complex cu oferirea posibilităţii de amplasare a dispozitivelor de publicitate exterioare. Motivul – un singur investitor, firma austriacă „EPA MEDIA” şi-a anunţat intenţia de a participa la concurs şi a prezentat o singură ofertă, deşi şi agenţiile de publicitate din Chişinău ar fi fost anunţate despre concurs. În debutul şedinţei de joi, 28 decembrie, unii membri ai comisiei de concurs au spus că ofertele vor fi examinate chiar dacă participă un singur investitor. Propunerea de a prelungi concursul pentru sfârşitul lunii ianuarie şi a aştepta oferte din partea altor potenţiali investitori a venit din partea preşedintelui comisiei, primarul interimar Vasile Ursu care consideră că astfel nu va exista nici un temei ca unii consilieri municipali să acuze Primăria de anumite interese. Reprezentanţii firmei austriece au declarat că în asemenea caz îşi retrag oferta, acuzând o problemă de încredere faţă de autorităţile publice locale de la Chişinău. Anunţul de intenţie al Primăriei privind proiectul de parteneriat public privat a fost publicat în „Monitorul Oficial” pe 16 decembrie, iar deja pe 28 decembrie, comisia de concurs urma să deschidă ofertele. În cadrul şedinţei însă, în faţa investitorului, membrii comisiei au discutat despre necesitatea concepţiei privind plasarea publicităţii în oraş, necesitatea unor discuţii publice cu agenţiile de publicitate din capitală sau implementarea unui proiect-pilot, precum şi despre relaţiile dintre Primărie şi CMC. Acest lucru i-a mirat pe reprezentanţii „EPA MEDIA”, care au venit din Austria să participe la deschiderea ofertelor, după negocieri cu Primăria de circa 4 luni. Reprezentanţii Primăriei au spus că cei peste 170 de agenţi economici care prestează servicii de plasare a publicităţii achită în bugetul municipal circa 1 milion de lei şi nu ar avea nici un interes să construiască 300 de staţii de aşteptare. Reprezentantul firmei austriece a menţionat că în cazul în care comisia ar fi examinat oferta propusă, ar fi văzut că „EPA MEDIA” şi-a asumat obligaţia să investească în următorii 3 ani 100 de milioane de lei. Numai din contul publicităţii, în 2007 urmau să fie acumulate venituri în bugetul municipal de 6 mil. lei, iar în 2008 – 17 mil., plus cele 300 de staţii de aşteptare care urmau să fie construite din banii investitorului. CMC a respins, la sfârşitul lunii noiembrie, un proiect de decizie cu privire la încheierea contractului investiţional cu firma austriacă „EPA MEDIA”. Consilierii au decis ca, mai întâi, să aprobe Regulamentul cu privire la publicitatea vizuală în municipiul Chişinău şi să fie formată o comisie specială care să examineze posibilitatea organizării unui concurs investiţional la care să participe şi firma austriacă. Potrivit consilierilor, acest lucru ar fi făcut tranzacţia mai transparentă. În cazul în care firma austriacă nu va participa la concursul care a fost prelungit până pe 20 ianuarie, municipiul Chişinău va rata investiţii de circa 8 mil. euro pentru următorii 3 ani din cauza divergenţelor între Primărie şi Consiliul Municipal. Potrivit reprezentanţilor Primăriei, în prezent, în capitală nu se derulează nici un proiect de dezvoltare a infrastructurii de către investitori.