logo

Monografie despre PR-ul politic în campaniile electorale


https://www.ipn.md/ro/monografie-despre-pr-ul-politic-in-campaniile-electorale-7542_1089000.html

 


Monografie despre PR-ul politic în campaniile electorale

 


A văzut lumina tiparului monografia „Imagine, comunicare, PR în campaniile electorale” semnată de Aurelia PERU-BALAN, doctor habilitat în științe politice, conferențiar universitar la Academia de Administrare Publică.

Pornind de la repere teoretice privind Public Relations (PR-ul) politic în sistemul comunicării politice, în partea întâi a lucrării, autoarea recurge la descrierea unor practici internaționale de management PR în campaniile electorale, inclusiv Federația Rusă, Franța și Statele Unite ale Americii. Totodată, un capitol aparte este consacrat instrumentarului managementului informațional-mediatic în alegerile parlamentare din Republica Moldova.

Partea a doua a monografiei conține analize de trenduri PR și comunicare, paradigme moderne în campaniile electorale ale alegerilor parlamentare din ultimii ani din Republica Moldova, dar și din scrutinele prezidențiale. De asemenea, în mai multe capitole se analizează aplicarea PR-ului politic în cadrul alegerilor prezidențiale din Franța, Ucraina, România, Federația Rusă.

Actualitatea lucrării este completată cu un impresionant șir de surse bibliografice, dovadă a studierii minuțioase de către autor a experienței internaționale în domeniu.

Monografia a fost aprobată și recomandată pentru editare în ședința Senatului Academiei de Administrare Publică din 28 februarie 2022.

Lucrarea este destinată studenților, masteranzilor, doctoranzilor în domeniul științelor politice, dar și tuturor celor interesați de viața politică din republică și din străinătate.

Aurelia Peru-Balan este cercetător științific coordonator în cadrul Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice. Este autor a mai multor lucrări științifice, având ca subiect de cercetare comunicarea și imagologia politică, dintre care și volumele: „PR-ul politic și comunicarea de criză în Republica Moldova”; „Managementul PR-ului politic. Vânătoarea de voturi electorale. Trenduri occidentale, specific național”; ,,Comunicarea mediatică”. Este deținătoarea medaliei „Nicolae Milescu-Spătarul”, acordată de Academia de Științe a Moldovei.


*******
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.