Ministerul Educaţiei va implementa un nou program de modernizare în domeniul educaţiei. Pilonii cei mai importanţi vor fi relevanţa studiilor, evaluarea corectă şi motivarea cadrelor didactice. Declaraţia a fost făcută de ministrul educaţiei, Maia Sandu, în cadrul emisiunii „În Profunzime” la postul de televiziune Protv Chişinău, transmite IPN.
„Foarte curând o să lansăm pentru dezbateri publice proiectul pentru strategii ale educaţiei. Primul pilon este relevanţa studiilor. Putem să avem rezultate foarte bune la învăţământ, dar ceea ce învăţăm să nu fie relevant. Ceea ce învăţăm la gimnaziu, liceu sau în învăţământul superior nu totdeauna corespunde cu necesitatea pieţei muncii”, a spus Maia Sandu.
În acest sens Ministerul Educaţiei îşi propune să modifice curricula de învăţământ, astfel încât să includă unele obiecte noi. „Ne propunem să punem accentele diferit. Spre exemplu, la educaţia antreprenorială care ar trebui să meargă la toate treptele de învăţământ, cunoştinţele de calculator, limba străină. Acelaşi lucru trebuie de făcut şi în învăţământul vocaţional”, a comunicat Maia Sandu.
Ea a afirmat că sectorul privat ar trebui să ajute ministerul în acest proces, pentru că el va fi viitorul angajator, care va avea unele cerinţe. Potrivit ministrului educaţiei, alt pilon pe care se va axa ministerul va fi evaluarea corectă. Pe parcursul anului vor fi selectaţii viitorii examinatori în aşa fel încât să fie excluse situaţiile de mită sau de incompetenţă.
„Cadrele didactice ar trebui să-şi recapete statutul, pentru aceasta trebui să avem un sistem de motivare care ar atrage tinerii. Trebuie să vedem ce se întâmplă în instituţiile de pregătire a pedagogilor şi în formarea continuă a acestora. Este un program care propune soluţii pentru tot acest proces”, a spus ministrul educaţiei.
Maia Sandu a adăugat că este vorba de un program pe termen lung care va arăta rezultate vizibile în 5 – 10 ani.
Totodată, ea a afirmat că rezultatele la examenul de bacalaureat din anul curent nu sunt rele, acestea fiind doar un pas în dezvoltarea sistemului educaţional care va motiva elevii să înveţe şi să se bazeze pe forţele şi cunoştinţele proprii.